تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۲۴۳
کد خبر: ۱۱۰۰۶۶
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت در بازدید از معادن استان مرکزی:

کمک 3 هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه ای فعالیت‌های معدنی به معدنکاران/ ظرفیت 4 میلیارد تنی تولید سنگ‌های تزیینی در کشور

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت اعلام کرد: در سال جاری صندوق بیمه ای فعالیت‌های معدنی به معدنکاران کشور 3 هزار میلیارد تومان کمک می‌کند.
کمک 3 هزار میلیارد تومانی صندوق بیمه ای فعالیت‌های معدنی به معدنکاران/ ظرفیت 4 میلیارد تنی تولید سنگ‌های تزیینی در کشور

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی در حاشیه بازدید از معادن مس محمد آبان دلیجان، عباس آباد و باقرآباد محلات و معدن طلای خمین در جمع خبرنگاران، بیان کرد: در حال حاضر حدود 48 درصد معادن تعطیل است و باقی فعال است و یکی از اصلی ترین فعالیت‌ها در سال جهش تولید فعال کردن معادن غیرفعال است که در پی فعال کردن حداقل 25 درصد این معادن در سطح کشور هستیم.

وی با اشاره به اینکه به جهت تحقق این امر راهکارهایی پیش بینی شده است و حتی در برخی از معادن نیز سال گذشته بررسی های اولیه انجام شد، بیان کرد: برخی از این معادن دچار مشکلات مالی هستند بر همین اساس با مجموعه های بزرگی همچون گل گهر، شرکت معدنی و صنعی چادرملو و فولاد مبارکه اصفهان برای پیش خرید محصولات معادن سنگ آهن رایزنی شده است تا در قالب قراردادی همکاری داشته باشند و وزارت صمت نیز به عنوان ضلع سوم، مشارکت خواهد داشت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت افزود: معادن مس با شرکت ملی صنایع مس همکاری خواهند داشت، همچنین صندوق بیمه‌ای فعالیت‌های معدنی تقویت شده است و بنا داریم که تا 1500 میلیارد تومان سرمایه اولیه را افزایش دهیم و می توانیم وام ارزان قیمت برای استخراج و اکتشاف و تعمیرات ماشین آلات معدنی اختصاص دهیم.

 

ظرفیت 4 میلیارد تنی تولید سنگ‌های تزیینی در کشور

وی گفت: در حوزه سنگ‌های تزیینی حدود 4 میلیارد تن ظرفیت تولید در کشور وجود دارد که صادرات خام آن فشاری وارد نمی کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با اشاره به بازدید از معدن طلای خمین، تصریح کرد: اینکه بخش خصوصی توانسته است در کنار استخراج، فرآوری و تولید شمش را به انجام رسانده است حتی برای صادرات کنسانتره آن دلیلی وجود ندارد و در بخش سنگ آهن با وجود این حجم کارخانجات فولاد و نیاز به سنگ صادرات خام آن مفهومی ندارد.

اسماعیلی تصریح کرد: برنامه وزارتخانه این است که ارزآوری از طریق صادرات مواد معدنی در سال 99 بیشتر از سال گذشته باشد.

عناوین برگزیده