تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۳
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۱۱۰۲۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صنعت در خمین:

۲۵ درصد از معادن راکد و غیرفعال کشور فعال می‌شوند

می متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت و معدن گفت: ۲۵ درصد از معادن راکد و غیرفعال کشور فعال می‌شوند.
۲۵ درصد از معادن راکد و غیرفعال کشور فعال می‌شوند

به گزارش می متالز، داریوش اسماعیلی در جریان بازدید از معدن طلا در خمین با اشاره به معادن موجود در سطح کشور اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جهش تولید 25 درصد از معادن راکد و غیرفعال کشور با اجرای برنامه‌های هدفمند و حمایت‌های ویژه فعال می‌شوند.

وی افزود: در این راستا اقدامات کارشناسی لازم انجام و طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده با فعال‌سازی این معادن راکد و کانون‌های تولید مواد معدنی سهم بخش معدن در درآمدزایی و بخش اقتصادی کشور بهبود پیدا می‌کند..

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت و معدن تصریح کرد: از جله عوامل اصلی راکد شدن فعالیت کانون‌های معدنی مشکلات مالی است که تلاش‌هایی برای برطرف‌سازی این مشکلات درحال انجام است.

اسماعیلی بیان کرد: در این راستا و به منظور ر فع مشکل مالی این معادن قرارداد دوجانبه‌ای بین گل‌گهر و سنگ آهن و فولاد مبارکه و معادن مس با شرکت‌های صنایع منعقد شده است.

وی ادامه داد: امسال شاهد آغاز به کار صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی هستیم و پیش‌بینی می‌شود که سرمایه اولیه این صندوق تا 15 هزار میلیارد ریال قابل افزایش باشد.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت و معدن عنوان کرد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت تا مبلغ 30 هزار میلیارد ریال از محل این صندوق به منظور حمایت از مجموعه معادن کشور پیش‌بینی می‌شود.

اسماعیلی افزود: روی فروش محصولات خام و معدنی بازنشده حاصل از این معادن حسابی باز نکرده‌ایم و در تلاش هستیم که با صادرات محصولات فرآوری‌شده ارزآوری را برای کشور رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: در سطح تصمیم‌گیری کلان کشور مخالفت با خام‌فروشی وجود دارد و در رابطه با صادرات اضافه بر مصرف 4 هزار تن سنگ‌های تزئینی ه باید گفت که این صادرات مشکلی را برای معدن ایجاد نمی‌کند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت و معدن بیان کرد: درحال حاضر  3 هزار فقره از 10 هزار و 500  معدن موجود در سطح کشور معادن شن و ماسه هستند

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه امسال طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده انتظار می‌رود که ارزآوری صادرات در بخش معدن نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

عناوین برگزیده