تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۱۱۰۲۶۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

تربیت و آموزش مستمر و هدف مندی در طراحی فعالیت ها از ویژگی های برجسته کانون پرورش فکری است

می متالز - رئیس امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت:تربیت و آموزش مستمر و هدف مندی در طراحی فعالیت ها برای تمامی مقاطع از ویژگی های برجسته کانون پرورش فکری است.
تربیت و آموزش مستمر و هدف مندی در طراحی فعالیت ها از ویژگی های برجسته کانون پرورش فکری است

به گزارش می متالز، محمود فروغی به همراه جمعی از مدیران امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان پس از بازدید از نمایشگاه دستاوردهای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در دیدار با سید محمد قلمکاریان مدیر کل کانون استان، کانون پرورش فکری را بهترین مکان برای پرورش، رشد و آموزش کودکان و نوجوانان دانست و اظهار داشت: ما در مجموعه امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه به دنبال راه اندازی یک مرکز تخصصی برای برگزاری دوره های آموزش فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برای خانواده ها و فرزندان پرسنل  هستیم که امروز پس از بازدید از دستاوردهای کانون پرورش فکری تصمیم گرفته ایم تا این مرکز با همکاری کانون پرورش فکری راه اندازی شود و از دانش و تجربیات ارزنده مربیان و مدیران این مجموعه بهره مند شویم.

وی ادامه داد: کانون پرورش فکری یک مجموعه بزرگ و فاخر است و نقش سازنده کانون در تربیت کودکان و نوجوانان بسیار مهم و چشمگیر است. اما مهمترین نکته درباره کانون این است که تربیت و آموزش در کانون به صورت مستمر پیگیری می شود و برای تمام مقاطع برنامه و هدف وجود دارد.

رئیس امور فرهنگی شرکت فولاد مبارکه اصفهان یکی از راه های جذب و آموزش کودکان و نوجوانان را برنامه ها و آموزه های دینی و مذهبی عنوان کرد و افزود: آموزه های دینی باید در کنار  برنامه های فرهنگی و هنری برگزار شود و این نکته را نهادهایی که با آموزش و تربیت کودکان و نوجوانان مرتبط هستند باید همواره مدنظر قرار دهند.

فروغی ادامه داد: همچنین باید محتواهای آموزشی را به صورت غیر مستقیم و با زبان کودکان و نوجوانان تولید کرد تا نتیجه بخش باشد.هم چنین وی به مکان، فضا، مربیان و ظرفیت هایی که در کانون پرورش فکری وجود دارد اشاره کرد و گفت:به زودی تفاهم نامه ای بین شرکت فولاد مبارکه اصفهان و اداره کل کانون پرورش فکری برای استفاده از ظرفیت های کانون جهت ارائه خدمات با کیفیت برای خانواده ها و فرزندان پرسنل شرکت فولاد مبارکه منعقد می شود.

 

نشاط آفرینی و نقش آفرینی فرهنگی هنری یکی از اهداف کانون پرورش فکری است

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان نیز در این نشست گفت: نشاط آفرینی و نقش آفرینی فرهنگی هنری یکی از اهداف کانون پرورش فکری است که در راستای رسالت کانون در اجرای برنامه ها و دوره هایی که برای کودکان و نوجوانان برگزار شده همواره مورد توجه مربیان و مدیران کانون بوده است.

سید محمد قلمکاریان با بیان این که یکی از مهمترین وظایف کانون پرورش فکری زمینه سازی برای کودکان و نوجوانان شناسایی و پرورش استعدادهای آنها است، عنوان کرد: این موضوع نیز به صورت علمی و براساس روش های استاندارد و روز دنیا در کانون دنبال می شود.

وی در ادامه به اهمیت آموزش های دینی و مذهبی در کانون پرورش فکری برای تربیت نسل مومن، متعهد و اخلاق مدار اشاره کرد و گفت: یکی از دغدغه های ما در کانون، آموزش آموزه های قرآنی با استفاده از برنامه های جذاب فرهنگی، هنری و ادبی بوده است تا بتوانیم در جبهه مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان نیز سهم خود را به درستی ادا نماییم.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه کانون پرورش فکری برای تمام مقاطع سنی برنامه دارد و کانون آنها را حتی در سن جوانی نیز مورد حمایت قرار می دهد گفت: در همین راستا انجمن های فرهنگی و ادبی نیز زیر نظر مربیان و اساتید مجرب کانون تشکیل شده است که در این انجمن ها رده سنی ۱۶ تا ۲۴ را پوشش می دهد و زمینه را برای ارتباط اجتماعی مهیا می کند. هم چنین آموزش ها نیز  تخصصی و با رویکرد مهارت محور برگزار می گردد.

سید محمد قلمکاریان به اهمیت آموزش های فرهنگی، هنری و ادبی به کودکان و نوجوانان اشاره کرد و گفت: این آموزش ها باعث کاهش آسیب های روحی و اجتماعی در کودکان و نوجوانان می شود.
وی در پایان گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان متولی آموزش های غیر مستقیم در کشور مطرح است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد