تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۳۱
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۱۱۰۴۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
میرتاج‌الدینی مطرح کرد:

جلوگیری از فرار مالیاتی و تملک دارایی‌های دولت راهی برای جبران کسری بودجه

می متالز - نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور یازدهم مجلس گفت: دولت می‌تواند با واگذاری تملک دارایی‌های خود و اموال تملیکی که حجم بسیار بالایی دارد و در برخی قسمت‌ها حتی به آنها نیازی هم ندارد، بخشی از کسری بودجه امسال را جبران کند.
جلوگیری از فرار مالیاتی و تملک دارایی‌های دولت راهی برای جبران کسری بودجه

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور یازدهم مجلس با اشاره به کسری 180 هزار میلیارد تومانی بودجه دولت در سال 99 گفت: دولت باید برای جبران کسری بودجه خود راهکارهایی مانند متمم بودجه به مجلس ارائه کند.

وی تصریح کرد: دولت می‌تواند با واگذاری تملک دارایی‌های خود و اموال تملیکی که حجم بسیار بالایی دارد و در برخی قسمت‌ها حتی به آنها نیازی هم ندارد، بخشی از کسری بودجه امسال را جبران کند.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: برخی از اقتصاددان‌ها ارزش تملک دارایی‌های دولت را 7 هزار هزار میلیارد تومان تخمین زده‌اند و دولت می‌تواند با فروش 10 درصد از این اموال طی هر سال ضمن کمک‌رسانی به کوچک‌سازی دولت، بودجه‌ای را برای بخش‌هایی مانند عمران تامین کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در دور یازدهم مجلس اصلاح نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی را قدم بعدی دولت برای جبران کسری بودجه امسال دانست و افزود: بسیاری از افراد در حالی از طریق دلال بازی و بنگاه‌داری غیر مولد به سودهای کلان می‌رسند که هیچگونه مالیاتی نمی‌پردازند.

عناوین برگزیده