تاریخ: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۰۰
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۱۱۰۴۴۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
روحانی:

تولید فولاد در کشوربه دو برابر افزایش یافته است

می متالز - رئیس جمهور گفت: تولید فولاد در دولت یازدهم و دوازدهم به ۲ برابر رسیده و این در تاریخ کشور بی‌نظیر است.
تولید فولاد در کشوربه دو برابر افزایش یافته است

به گزارش می متالز، حجت الاسلام حسن روحانی در مراسم افتتاح دو پروژه کنسانتره فولاد سنگان و گندله سناباد گفت: تولید فولاد در دولت یازدهم و دوازدهم به ۲ برابر رسیده و این در تاریخ کشور بی‌نظیر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز ظرفیت تولید فولاد در کشور ما به ۵۵ میلیون تن رسیده، اضافه کرد: رتبه ایران در جهان از نظر تولید فولاد دهم بود اما امروز این رتبه به هشتم رسیده، این موضوع در حالی است که به دست مهندسان ایرانی این موفقیت کسب شده و برای توسعه کشور بوده است.

 

صادرات یک میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار کالا از خراسان رضوی در 11 ماه گذشته

استاندار خراسان رضوی در مراسم افتتاح دو پروژه کنسانتره فولاد سنگان و گندله سناباد گفت: مبلغ پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار طرح‌های صنعتی و معدنی که امروز در کشور بهره‌برداری شد مربوط به طرح‌های اجرا شده در شهرستان خواف این استان است.

علیرضا رزم‌حسینی افزود: ظرف ۱۱ماه گذشته یک میلیارد و ۴۰۰میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شده و در همین مدت میزان بیکاری استان به ۸.۳ درصد رسیده که ۲.۵ درصد از میزان متوسط کشوری شاخص بیکاری پایین‌تر است.

وی گفت: همچنین پارسال تفاهمنامه‌های اجرایی به ارزش ۱۰۰هزار میلیارد تومان برای طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در خراسان رضوی امضا شده است که نسبت به مدت مشابه ۳۷.۵درصد افزایش نشان می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به تدابیر ریاست جمهوری برای پیشگیری از شیوه بیماری ویروس همه‌گیر کرونا نیز اشاره و بیان کرد: این استان از نظر مدیریت و تلفات کرونا در سطح کشور رتبه خوبی به خود اختصاص داده و در جایگاه یازدهم کشوری ایستاده است.

وی ادامه داد: حرم مطهر امام رضا(ع) نیز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی شده و زائران با حضور در صحن‌های حرم مطهر زیارت می‌کنند.

 

فولاد سنگان رتبه ۳ تولید کنسانتره کشور را دارد

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان نیز در این مراسم گفت: تلاشگران فولاد سنگان حماسه ملی و صنعتی را رقم زدند.

علی امرانی بیان کرد: ما در فولاد سنگان تحت مدیریت شرکت فولاد مبارکه و به فرموده مقام معظم رهبری برای جایگزینی معدن به نفت قدم برداشتیم و این کارخانه با همت و سرمایه گذاری شرکت فولادمبارکه و به منظور تامین مواد اولیه بزرگ ترین فولادساز خاورمیانه راه اندازی شد.

وی افزود: سرمایه این طرح ۳۸۰۰میلیارد تومان بوده و اشتغالزایی ۳۵۰۰ نفری مستقیم و غیرمستقیم را شامل می‌شود و هم اکنون رتبه ۳ تولید کنسانتره کشور را داریم و باعث افزایش تولید ۱۰ درصدی کنسانتره کشور شده‌ایم.

امرانی عنوان کرد: از ویژگی‌های بارز این طرح برای اولین بار در کشور، راه اندازی آبگیری باطله است تا ۵۰ درصد آب مصرفی به چرخه برگردد.

مدیرعامل شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان گفت: فولاد سنگان فرزند تحریم است، در تحریم ساخته و در اوج آن به بهره‌برداری رسیده و به دست متخصصان داخلی این کار انجام شده است و فاز دوم این کارخانه نیز آماده راه اندازی است.

وی با بیان اینکه ما به عنوان معین اقتصادی استان انتخاب شدیم گفت: ۴ مدرسه را در کمتر از ۱۰۰ روز ساختیم و طرح توسعه خواف در این استان انجام می‌شود.

گفتنی است، دو واحد صنعتی و معدنی تولید گندله آهن و کنسانتره سنگ آهن در منطقه سنگان شهرستان مرزی خواف امروز ۲۲خرداد با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق ارتباط ویدئوکنفرانس با دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

واحد صنعتی معدنی توسعه فراگیر سناباد یکی از این واحدها است که با سرمایه‌گذاری ارزی ۱۱۷میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی ۲۵۰ میلیارد تومان در منطقه سنگان خواف ساخته شده و ظرفیت آن تولید سالانه دو و نیم میلیون تن گندله آهن است.

مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این طرح صنعتی معدنی هزار و ۸۰۰میلیارد تومان است.

اجرای طرح صنایع معدنی فولاد سنگان خواف خراسان هم با سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این منطقه برای ۵۰۰نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرد. این واحد صنعتی معدنی ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون تن کنسانتره سنگ آهن را دارد.

عناوین برگزیده