تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۱۱۰۴۷۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زارع مطرح کرد:

انتقاد از حقوق کم مستمری‌بگیران تامین اجتماعی/همسان سازی حقوق اولویت دارد

می متالز - نماینده مردم آباده در مجلس با انتقاد از عدم اجرای کامل قانون همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از ورود جدی مجلس به این مهم جهت اجرای هر چه سریع‌تر قانون، خبر داد.
انتقاد از حقوق کم مستمری‌بگیران تامین اجتماعی/همسان سازی حقوق اولویت دارد

به گزارش می متالز، رحیم زارع درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: علیرغم حکم قانونی برنامه ششم توسعه، باید سالانه مبلغ قابل توجهی برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نظر گرفت اما تاکنون همسان سازی بصورت کامل اجرایی نشده است لذا مجلس باید بر روی اجرای این مصوبه نظارت قوی‌تری داشته باشد.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در حالی دریافتی بازنشستگان کمتر از شاغلان فعلی است که هزینه‌های بسیاری بیشتری همچون درمان، ازدواج فرزندان و... را دارند. یکی از برنامه‌های مجلس یازدهم نظارت بر اجرای قانون همسان‌سازی و وضع قوانین تکمیلی است.

وی تقویت صندوق‌های اجتماعی و بازنشستگی را یکی از مسائل مهم و محوری نظام دانست و گفت: دولت باید هر سال برای آن بودجه مکفی در نظر بگیرد.

زارع با بیان اینکه نباید فرقی میان مستمری‌بگیران تامین اجتماعی با کشوری و لشکری بگذارد، افزود: مستمری‌بگیران تامین اجتماعی هنوز با حدود یک میلیون و 500 زندگی می‌گذرانند در حالی که دیگر با این حقوق‌ها نمی‌توان زندگی کرد.

وی بیان کرد: با وجود اینکه سه ماه از سال 99 می‌گذرد اما هنوز حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری‌بگیران افزایش پیدا نکرده است و شیوع بیماری کرونا و تورم بر معیشت اقشار ضعیف کشور تاثیر سوء گذاشته است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با افزایش حقوق برای بازنشستگان تامین اجتماعی نهایت حقوق آن‌ها به حدود 2 میلیون تومان می رسد بنابراین تفاوت قابل‌توجهی میان حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی با بازنشستگان لشکری و کشوری وجود دارد.

عناوین برگزیده