تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۵
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۱۱۰۴۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رضازاده مطرح کرد:

تقویت مناطق ویژه اقتصادی راهی برای تامین بودجه امسال/ لزوم کاهش سودهای بانکی در جهت حمایت از تولید

می متالز - نماینده مردم سلماس در مجلس گفت: تقویت مناطق ویژه و آزاد اقتصادی مخصوصا در شهرهای مرزی راهی برای تامین بودجه کشور است و این موضوع می‎تواند به مردم برای ایجاد اشتغال به صورت خودگردان و صادرات کمک کند.
تقویت مناطق ویژه اقتصادی راهی برای تامین بودجه امسال/ لزوم کاهش سودهای بانکی در جهت حمایت از تولید

به گزارش می متالز، یعقوب رضازاده نماینده مردم سلماس در مجلس جلوگیری از فرارهای مالیاتی را اقدامی موثر برای جبران کسری بودجه دولت دانست و گفت: فرارهای مالیاتی در کشور رقم بالایی را که شاید به صدها هزار میلیارد تومان برسد به خود اختصاص داده است و باید دولت و مجلس در این مورد تدبیری بیاندیشند.

وی با بیان اینکه دولت نباید برای جبران کسری بودجه امسال از صندوق توسعه ملی کشور استفاده کند، افزود: این صندوق پشتوانه مردم و آینده کشور است و باید برای جبران کسری از راه مناسبی مانند کاهش هزینه‌ها استفاده کرد.

 

کاهش هزینه‌های دولت راهی برای جبران کسری

رضازاده تاکید کرد:کاهش هزینه‌های دولت می‌تواند از طریق جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی و صرفه‌جویی انجام شود و در کنار آن استفاده از پتانسیل تولید کنندگان و سرمایه گذاران و همچنین تقویت بخش خصوصی البته نه با وضعیت فعلی می‌تواند موثر باشد.

نماینده مردم سلماس در مجلس با اشاره به سودهای کلان وام‌های تولیدی در کشور بیان کرد: سیستم بانکی کشور با اخذ 30 درصد سود در پرداخت وام‌ها باعث شده تا یک وام 1میلیاردی در زمان بازپرداخت به 8 میلیارد برسد و این موضوع حتی موجب ورشکستگی بسیاری از کارگاه‌های تولیدی شده است که باید با اصلاح نظام بانکداری فکر اساسی برای این مشکل شود.

وی با تاکید براینکه تقویت مناطق ویژه و آزاد اقتصادی مخصوصا در شهرهای مرزی راهی برای تامین بودجه کشور است، افزود: تقویت این مناطق می‎تواند به مردم برای ایجاد اشتغال به صورت خودگردان و صادرات نقش خاصی را ایفا کند.

رضازاده تقویت اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از اقدامات اساسی در کشور برشمرد و گفت: ما باید نیاز کشور به کالاهای اساسی را تامین کرده و حتی مازاد آن را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

نماینده مردم سلماس در مجلس  با بیان اینکه باید از واردات کالاهای ساخت مشابه اجتناب شود، تاکید کرد: 17 استان ما در حدود 876 کیلومتر با 15 کشور مرز مشترک دارند که می توانیم با گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با این کشورها در جهت رفع نیازهای معیشتی مردم، اشتغال جوانان و کاهش هزینه‌های دولت قدم برداریم.

عناوین برگزیده