به گزارش می متالز، علی امام با اشاره به ویژگیهای خط ۴ مترو گفت: توسعه بخش غربی خط ۴، یک پروژه بسیار خاص است. این پروژه در سال ۸۹ به عنوان اولین پروژه تهاتری در متروی تهران کلید خورد و از طریق عقد قرارداد با پیمانکار در قبال ارائه یک پروانه ساختمانی و تامین بودجه از سوی پیمانکار آغاز به کار کرد. تونلهای این بخش آماده و تا ۹۰ درصد عملیات لاینینگ آن انجام شده، اما روسازی آن هنوز انجام نشده است.
توسعه غربی این خط از ایستگاه ارم سبز به سمت خیابان چهارباغ به طول ۴ کیلومتر و با ۳ ایستگاه انجام میشود. در صورت تامین منابع مالی یک ایستگاه از این ۳ ایستگاه در سالجاری به بهرهبرداری میرسد. اولین ایستگاه پس از ارم سبز A۴-۵ نام دارد و ایستگاه مذکور در تقاطع خیابان پروانه با اتوبان علامه جعفری قرار گرفته و یک ایستگاه محلی است. ایستگاه حدود ۸۰ درصد پیشرفت داشته و در صورت تامین منابع مالی در سالجاری به بهرهبرداری میرسد. دومین ایستگاه در برنامه توسعه غربی خط ۴ ایستگاه A۴-۶ نام دارد. این ایستگاه در تقاطع اتوبان آیتالله کاشانی با خیابان جنت آباد قرار دارد و تاکنون ۱۰ درصد پیشرفت داشته است. این ایستگاه با ایستگاهW۶ در خط ۶ بهصورت تبادلی عمل میکند و نقش مهمی در جابهجایی مسافران بین خطوط ۴ و ۶ متروی تهران دارد. آخرین ایستگاه در خط ۴ با نام A۴-۷ عنوان کرد: این ایستگاه در خیابان چهارباغ آخرین ایستگاه خط ۴ است؛ زیرا شیب زمین در این نقطه به ما امکان توسعه خط ۴ و ایجاد یک مسیر ارتباطی از طریق اتصال با خط ۷ را نمیدهد. علی امام با اشاره به اینکه ایستگاه A۴-۷ دارای ۲ ویژگی است، خاطر نشان کرد: این ایستگاه در جنوب اتوبان همت قرار گرفته و براساس برنامهریزیهای صورت گرفته مقرر است با ایجاد یک پیادهراه کوتاه، ارتباط بین این ایستگاه با پایانه مسافربری منطقه ۵ برقرار شود تا شهروندانی که از غرب تهران با اتوبوس به این نقطه میآیند به واسطه این پیادهراه به ورودی مترو دسترسی داشته باشند. وی افزود: همچنین در بخش غربی این ایستگاه پایانه مسافربری غرب تهران وجود دارد. معاونت حمل و نقل و ترافیک قصد دارد این پایانه را به پارکینگی همانند پارکینگ بیهقی تبدیل کند. در این صورت شهروندان میتوانند با قرار دادن خودروهای خود در آن به ادامه مسیر با استفاده از ایستگاه A۴-۷ که یک ایستگاه جزیرهای است، بپردازند.