تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۱۴۰
کد خبر: ۱۱۰۷۷۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وعده نماینده ولی‌فقیه در لرستان برای پیگیری مشکلات مردم «برخوردار»

می متالز - نماینده ولی‌فقیه در لرستان در واکنش به اعتراض مردم روستای «برخوردار» شهرستان دلفان برای فعالیت یک معدن گفت: مطالبات اهالی این روستا را براساس مستندات از مسوولان پیگیری خواهیم کرد.
وعده نماینده ولی‌فقیه در لرستان برای پیگیری مشکلات مردم «برخوردار»

به گزارش می متالز، مردم روستای برخوردار شهرستان دلفان در روزهای گذشته به فعالیت کارخانه ماسه کوه گرین و  آنچه آسیب‌های زیست‌محیطی یک کارخانه عنوان می‌شود،  اعتراض و تجمع کردند.

مردم این روستا با در دست‌گرفتن تصاویری از مقام معظم رهبری، شهید سپهبد سلیمانی و آیت‌الله رئیسی و هم‌چنین نوشتن طوماری برای رسیدگی به مطالباتشان جلوی بخشداری تجمع کرده و با حرکت به‌سمت کارخانه  گرین خواستار توقف  فعالیت این کارخانه شدند.

به گفته اهالی روستای برخوردار، کارخانه معدن شن و ماسه که بیش‌ از 10 سال در این روستا فعالیت دارد به‌دلیل انجام انفجارهای مهیب، تردد بیش‌ از حد کامیون‌های کارخانه در جاده روستا، برداشت بی‌رویه شن و ماسه و تخریب  کوه گرین مشکلاتی را برای اهالی منطقه ایجاد کرده‌ است.

حجت‌الاسلام سیداحمدرضا شاهرخی با اشاره به اعتراض مردم روستای برخوردار به فعالیت معدن شن و ماسه در این روستا اظهار داشت: پس‌ از اعتراض مردم این روستا با نیروهای امنیتی و معتمدین روستا صحبت کردیم که در این‌گونه موارد خرد را به‌کار بگیرند.

وی افزود: مردم  روستای برخوردار باید مطالبه خود را از طریق اخلاق‌مداری پیگیری کنند که در این راستا با معتمدین محل صحبت و از نیروهای امنیتی نیز در خواست کرده‌ایم که رفتارشان با مردم رفتاری با اخلاق اسلامی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با بیان اینکه برای عدم بروز اعتراضاتی همچون اعتراض مردم روستای برخوردار باید پیشگیری کرد، عنوان کرد: وقتی مقدمات کاری درست انجام نشود، منجر به اعتراض و آشوب می‌شود.

وی بیان کرد: بروز برخی اعتراض‌ها سبب می‌شود افرادی سودجویی که به‌دنبال آشوب هستند و یا بر اثر هیجان دست به اقدامات خطا  می‌زنند، مانع رسیدن صدای حق معترضین شوند.

شاهرخی گفت: مردم روستای برخوردار چنانچه به مجوزهای برداشت شن و ماسه معترض هستند مستندات خود را به‌صورت مکتوب در اختیار ما قرار بدهند که بر اساس مستندات پیگیری‌های لازم از مسوولان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

عناوین برگزیده