تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۳۲۲
کد خبر: ۱۱۱۰۴۶
سرویس خبر : انرژی

یمن تولید نفت خود را ۲۵ درصد افزایش می‌دهد

می متالز - وزیر انرژی یمن اعلام کرد که این کشور قصد دارد تولید نفت خود را در ماه های پیش رو ۲۵ درصد افزایش دهد و به میزان ۷۵ هزار بشکه در روز برساند.
یمن تولید نفت خود را ۲۵ درصد افزایش می‌دهد

به گزارش می متالز، دولت عبدربه منصور هادی، مناطق شرقی و جنوبی که میادین نفت و گاز یمن در آنجا واقع شده است را تحت کنترل دارد، در حالی که گروه‌های حوثی پایتخت یمن، صنعا و پایانه نفتی رأس عیسی در سواحل دریای سرخ را در کنترل دارد.

وزیر انرژی دولت هادی گفت: وزارت نفت طرحی را مبنی بر صادرات مجدد نفت خام از همه میادین نفتی در مأرب و شبوه در پیش گرفته است… و همچنین موفق شدیم که بندر نفتی النشیمه در جنوب شرقی یمن را احیا کنیم.

وی گفت: جنگ داخلی تولید نفت یمن را متوقف کرده است و باعث بسته شدن پالایشگاه عدن شد و به زیرساخت‌های آن آسیب رساند. سوال‌هایی در مورد توانایی یمن در مورد افزایش تولید نفت خام و احیای این بخش در کوتاه‌ترین زمان مطرح است. تولید نفت یمن از سال ۲۰۱۵ سقوط کرد؛ یعنی زمانی که ائتلاف نظامی عرب، برای بازگرداندن عبدربه منصور هادی به قدرت، در جنگ مداخله کردند.

قبل از شروع درگیری‌ها این کشور حدود ۱۲۷ هزار بشکه نفت در روز تولید می‌کرد. اداره انرژی امریکا تخمین زده است که این کشور حدود ۳ میلیارد بشکه ذخایر نفت خام تثبیت‌شده دارد.

وزیر انرژی یمن افزود: همچنین تلاش می‌شود که خطوط لوله بیشتری ساخته شود و ظرفیت ذخیره‌سازی محدود در بندر النشیمه را افزایش دهند. ظرفیت ذخیره‌سازی این بندر ۶۰۰ هزار بشکه است، در مقایسه با ظرفیت ۳میلیون بشکه‌ای ذخیره‌سازی بندر رأس عیسی، که تحت کنترل حوثی‌ها است.

وی ابراز امیدواری کرد که تا سال آینده و با فرض بهبود امنیت و بازیابی سریع بازارهای جهانی نفت، بتوانند صادرات گاز مایع طبیعی(LNG) را از بندر استراتژیک بالهاف از سر بگیرند.

تأسیساتی که توسط توتال فرانسه اداره می‌شد، اما در سال ۲۰۱۵ به دلیل کاهش سطح امنیت در این کشور وضعیت اضطراری(force majeure) اعلام کرد.

عناوین برگزیده