تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۰
بازدید: ۳۳۰
کد خبر: ۱۱۱۱۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

دستگاه قضا آماده همکاری برای کنترل بازار ارز است

می متالز - رئیس قوه قضائیه گفت: از مقام‌های دولتی خواسته شد برای ساماندهی قیمت‌ها و کنترل بازار اقدامی فوری و جدی انجام دهند و تأکید کرد هر جا لازم باشد، دستگاه قضائی نیز آماده همکاری با مسوولان اجرایی است.
دستگاه قضا آماده همکاری برای کنترل بازار ارز است

به گزارش می متالز، آیت‎‌الله سید ابراهیم رئیسی در نشست صبح روز دوشنبه (۲۶ خردادماه) شورای عالی قوه قضائیه، با تسلیت شهادت امام صادق (ع) رهبر مذهب تشیّع، دو شاخصه مهم آن حضرت برای امر قضا را «قضاوت عادلانه و به ‎حق» و «شناخت موضوع و حکم و صدور حکم مبتنی بر فهم و دانش» عنوان کرد.

وی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضائی را مبارزه بدون تبعیض با فساد عنوان کرد و گفت که در نخستین جلسه سران قوا بعد از تصدی مسئولیت قوه قضائیه و در تشریح برنامه‌های خود تأکید کرده که هر مستندی که درباره فساد به دستگاه قضائی ارجاع شود و هر پرونده‎ای که در این زمینه تشکیل شود، قاطعانه و عادلانه مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

هیچ پرونده‌‎ای را زیر میز نمی‌گذاریم

رئیسی یادآور شد: هیچ پرونده‎ای را در دستگاه قضائی زیرمیز نمی‌گذاریم و همه پرونده‌ها روی میز قضات هستند و مورد رسیدگی قرار می‌گیرند و قوه قضائیه در مبارزه بدون تبعیض با فساد مصمم است و آن را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

رئیس قوه قضائیه، شایعه‎سازی و دروغ‎پراکنی و تهمت زدن را سَمّی مهلک برای مبارزه با فساد دانست که روند دادرسی عادلانه را مختل می‌کند و بر همین اساس از آحاد ملت خواست اگر گزارش یا مستنداتی درباره تخلف فرد یا افرادی دارند، به دستگاه قضائی ارائه دهند.

رئیسی بر همین اساس متذکر شد: گفتن مسائل به افراد غیرمسئول به‎جای اعلام آنها به دستگاه قضا و ایجاد سوءظن یا انگشت اتهام به سوی کسانی نشانه رفتن که مردم آنها را به عنوان فردی صالح می‌شناسند، به‌طور حتم نظام دادرسی را دچار اخلال می‌کند و هیچ دردی را دوا نمی‌کند.

رئیس قوه قضائیه، طرح اتهامات و شایعات در فضای حقیقی و مجازی را کاری غیرشرعی و غیر اخلاقی دانست و تصریح کرد: پرونده‎ای که در دادگاه‌ها مطرح می‌شود، بر اساس یک سیر حقوقی و قانونی شکل می‌گیرند و هر اقدامی خارج از این چارچوب، به‌طور حتماً به دادرسی عادلانه آسیب خواهد زد.

دولت متولی قیمت‎گذاری و کنترل بازار است

رئیسی در بخش دیگری از سخنانش به وضع بازار و قیمت‌ها اشاره کرد و گفت: تسعیر، قیمت‎گذاری و کنترل بازار وظیفه دولت‎هاست و مسئولان اجرایی باید با انجام وظایف خود در این زمینه، نگرانی مردم به‌ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را برطرف کنند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به گزارش‌های دریافتی درباره افزایش قیمت‌ها از شهرهای مختلف و گفت‌وگوی خود با معاون اول رئیس جمهوری در این زمینه، از مقام‌های دولتی خواست که برای ساماندهی قیمت‌ها و کنترل بازار اقدامی فوری و جدی انجام دهند و تأکید کرد هر جا لازم باشد، دستگاه قضائی نیز آماده همکاری با مسئولان اجرایی است.

رئیسی با اشاره به آشفته‎ بازار مسکن تصریح کرد: وضع مسکن به‌ ویژه برای مستأجران و اقشار کم درآمد غیر قابل تحمل است و باید با اجرای فوری ساز وکارهایی همچون دریافت مالیات از خانه‌های خالی که بعد از ۴ سال تصویب قانون هنوز اجرایی نشده، بازار مسکن سامان یابد.

هجوم نقدینگی بازار مسکن را ملتهب کرده است

رئیس قوه قضائیه حرکت لجام گسیخته نقدینگی به سوی بازار مسکن را از عوامل بروز نابسامانی در این بازار عنوان کرد و گفت که اقتصاددانان پیش از این پیش بینی کرده و هشدار داده بودند که اگر نقدینگی به سمت تولید نرود و وارد بازار هر کالایی شود، سبب التهاب می‌شود.

عناوین برگزیده