تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۳۲
بازدید: ۲۰۳
کد خبر: ۱۱۱۱۶۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان هرمزگان خبرداد:

تشکیل یک هزار و 451 مورد پرونده تخلف

می متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در طرح نظارتی ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان یک هزار و 451 مورد پرونده تخلف توسط بازرسان این سازمان تشکیل شد.
تشکیل یک هزار و 451 مورد پرونده تخلف

به گزارش می متالز، عبدالرضا پیروی منش افزود: اولویت بازرسان در ماه رمضان کالاهای پرمصرف از جمله زولبیا و بامیه، آش و حلیم، خرما، حبوبات و ارزاق عمومی را داشتیم که به عنوان کالاهای پرمصرف در ماه رمضان بود و مردم در این محصولات متفاوت‌تر از سال‌های دیگر خریدهای خود را انجام می‌دادند.

وی اظهار داشت: بازرسان این سازمان در عملیات اجرایی طرح نظارتی ضیافت بیش از بیست و هشت هزار و 233 مورد بازرسی از بنگاه های اقتصادی بعمل آورده اند که از این تعداد منجر به یک هزار و 451 مورد پرونده تخلف برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان ارزش ریالی پرونده های متشکله را بیش از 10 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: تخلف گران‌فروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، از بیشترین تخلفات کشف شده توسط بازرسان بوده است.

پیروی منش ادامه داد: در طرح نظارتی ضیافت 102 مورد در قالب گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات حکومتی، اصناف، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم‌پزشکی، دامپزشکی و اماکن از واحدهای صنفی بازرسی بعمل آمده که 31 واحد صنفی بدلیل تکرار تخلف پلمپ و 4 مورد به نصب پارچه تخلف بر سردرب مغازه محکوم شدند.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تأکید کرد: پایگاه های دریافت شکایات مردمی در چهار نقطه شهر بندرعباس و برخی شهرستان‌ها مستقر هستند تا همشهریانی که از واحدهای صنفی شکایت دارند با مراجعه به این محل ها که در نزدیکی مراکز تجاری مسقر هستند، مراجعه و شکایت خود را مطرح نمایند.

وی افزود: هم‌استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف از سوی واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن گویا ۱۲۴ سامانه ستاد خبری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان گزارش کنند.

عناوین برگزیده