تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۱۷۸
کد خبر: ۱۱۱۳۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل 143 پرونده تخلف در خراسان جنوبی/ پرداخت بیش از ۸ میلیارد ریال به شاکیان

می متالز - معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی گفت: 143 پرونده تخلف از ابتدای سال 99 برای واحدهای صنفی و غیرصنفی متخلف خراسان جنوبی تشکیل شده است.
تشکیل 143 پرونده تخلف در خراسان جنوبی/ پرداخت بیش از ۸ میلیارد ریال به شاکیان

به گزارش می متالز، علی تهوری در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان با بیان اینکه ارزش این تعداد پرونده بالغ بر یک میلیارد و 13 میلیون و 746 هزار ریال است، افزود: پرونده واحدهای صنفی متخلف برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

تهوری با اشاره به انجام بازرسی ها به صورت مستمر و در قالب گشت مشترک با سایر دستگاه های نظارتی در سطح بازار خاطر نشان کرد: از ابتدای امسال تا کنون 11 هزار و 712 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده است که بر اساس تاکید صورت گرفته از سوی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، موضوع رعایت دستورالعمل بهداشتی از سوی اصناف نیز در دستور کار بازرسان بوده است.

وی با بیان اینکه بررسی و رسیدگی به شکایت های مردمی و گزارشات سامانه 124 با توجه به شیوع بیماری کرونا در این ایام در اولویت حوزه بازرسی بوده است اظهار کرد: بیش از 7 هزار و 510 مورد گزارش از طریق سامانه 124 در این مدت دریافت شده که با بررسی گزارشات بالغ بر هشت میلیارد و 334 میلیون و 652 هزار و 382 ریال در حق شاکیان برگشت داده شد.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط بازار و همچنین اعلام برخی از اقلام به عنوان کالاهای دارای اولویت بازرسی از سوی وزارت متبوع، نظارت و بازرسی ها با جدیت و کماکان ادامه خواهد داشت و سامانه 124 این سازمان آماده دریافت گزارشات مردمی در خصوص تخلفات اقتصادی در واحدهای صنفی است.

عناوین برگزیده