تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۱۱۳۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

تهدید بی سابقه صنعت فولاد اروپا

می متالز - رئیس جمهور امریکا، دونالد ترامپ در مورد تأثیر تصمیم خود در سال 2018 مبنی بر اعمال 25درصد عوارض واردات بر محصولات فولادی به سایر بازارها در سراسر جهان، توجه و علاقه خاصی به آن نداشته و تمرکز او به اندازه کافی منطقی، صرفاً روی ایالات متحده بود.
تهدید بی سابقه صنعت فولاد اروپا

به گزارش می متالز، زمانی که یک بازار به اندازه ایالات‌ متحده این اقدامات عمیق را انجام می‌دهد، امواج دور و گسترده آن پخش می‌شوند. طبق قوانین WTO، از تولیدکنندگان داخلی در معرض خطر تولید جابجایی فولاد، به ویژه در آسیا، به دنبال خانه در اروپا محافظت می شود.

چرا که با ابراز نگرانی از این احتمال که محصولات فولادی به بازار اروپا سرازیر شود، تولید کنندگان محلی فولاد با موفقیت در کمیسیون اروپا به لزوم ضمانت های امنیتی اقدامکردند.

از سوی دیگر سهمیه E.U در سال 2018 برای 26 درجه (گرید) از فولاد و فولاد ضدزنگ شامل ورق های نورد گرم و سرد نورد، میلگردها، و مواد راه آهن تعرفه 25درصدی را متحمل شدند.

اتحادیه فولاد اروپا در حال حاضر مهم‌ترین بررسی دوره‌ای این سیاست را به شدت مورد انتقاد قرار داده‌ و گفته‌است که کمیسیون نتوانسته میزان ریسک فزاینده در صنعت فولاد اروپا را تشخیص دهد یا این واقعیت را توضیح دهد که ۴۰ درصد کارگران در حال حاضر در مواجهه با سقوط بی‌سابقه در تقاضا از کار بی‌کار شده‌اند.

در پی ورود COVID-19 در اواسط ماه مارس، تقاضای 50درصد در سراسر قاره کاهش یافته است.

یوروفر و مدیرعامل تولید کنندگان برجسته فولاد اروپا در نامه مشترکی خواستار تجدید نظر شدند و گفتند که تخریب تقاضا در نتیجه بیماری همه گیر در صورت داشتن موجودی در چین، روسیه، اندونزی و هند برای صنعت فولاد اروپا خطرناک است که به محض پایان کار در این کشورها منتشر شد.

یوروفر کمیسیون اروپا را متهم کرد که به طور کامل نتوانسته است مقیاس ریسک را درک کند و اظهار داشت تغییرات پیشنهادی آنها فقط در حاشیه ها پیچیده است.

پیشنهادات کمیسیون در حال حاضر، حرکت به سمت مدیریت سه ماهه همه سهمیه های خاص کشور و تشدید دسترسی به سهمیه های باقیمانده توسط کشورهایی است که سهم اختصاصی آنها را از بین برده اند اما اجازه ادامه روند 3 درصد افزایش سالانه را می دهند.

یوروفر ممکن است نگرانی هایشان درست باشد زیرا مطمئناً بازار جهانی فولاد حداقل در سال جاری دچار آشفتگی خواهد شد و احتمالاً بعد از آن که مناطق مختلف در زمان های مختلف باز می شوند تقاضا به احتمال زیاد برای 12-18 ماه ضعیف خواهد بود. در حال حاضر، اروپا در واقع کویل HR را به چین صادر می کند و از آنجاییکه برخی از قیمتهای اروپا پایین ترین عدد در جهان را در این ماه ثابت کرده اند، در نتیجه واردات برای زمان کنونی کاهش یافته است.

عناوین برگزیده