تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۱
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۱۱۷۰۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل شرکت خبر داد:

رشد ۳۵ درصدی تولیدات شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان در ۳ ماهه اول سال جاری

می متالز - مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، بیماری کرونا و بسته بودن مرزها در سه ماهه نخست سال جاری این مهم محقق شده و تولید نیز در این مدت ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.
رشد ۳۵ درصدی تولیدات شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان در ۳ ماهه اول سال جاری

به گزارش می متالز، "مجید ضیایی" در نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با نخبگان و فعالان اقتصادی کرمان به تولید بیش از ۳۰ سال صنایع جانبی مس در ۳۰۰۰ رقم در این مجموعه اشاره کرد و گفت: امروز با فعالیت مجموعه پالایشگاهی و نیروگاهی باعث شده نیازمندی های این زمینه برطرف و از خروج ارز جلوگیری شود.

ضیایی افزود: با پذیرفتن مسئولیت در این مجموعه و با آگاهی از دغدغه مسوولان استان مبنی بر انجام همه فعالیت ها در کرمان، پس از سال ها سرانجام دفاتر، حساب های بانکی، کارت بازرگانی و دفتر مرکزی از تهران به کرمان منتقل شد و در حال حاضر تنها چند نیروی فروش در تهران فعالیت دارند و مابقی همه در کرمان هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان ادامه داد: با وجود همه این تغییرات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برای اولین بار در مدتی کوتاه پس از پایان سال کاری در کرمان برگزار شد و خوشبختانه این تغییر رویکرد نتیجه خوبی داشت و بانک های استان نیز همراهی و همکاری خوبی با ما داشتند.

ضیایی تصریح کرد: با وجود شرایط سخت تغییرات و جابجایی ها، شرکت مس شهید باهنر در سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش سود، ۱۴ درصد افزایش صادرات، ۱۰ درصد افزایش تولید و ۵۰ درصد افزایش فروش داشته است.

وی ادامه داد: برای سال جاری نیز افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات پیش بینی شده بود که خوشبختانه با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، بیماری کرونا و بسته بودن مرزها در سه ماهه نخست سال جاری این مهم محقق شده و تولید نیز در این مدت ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

"سید مهدی طبیب زاده" رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: کادر قضایی استان مایه دلگرمی فعالان اقتصادی هستند و خوشحالیم که در راستای حمایت از فعالان اقتصادی حرکت می کنند.

طبیب زاده افزود: جهش تولید با وجود چندین محور از جمله افزایش صادرات، اجرای نظام پیمانکاری فرعی، بهبود محیط کسب و کار، اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری، تامین مالی پروژه ها و همچنین حمایت قضایی از فعالان اقتصادی محقق می شود.

وی ادامه داد: برخی قوانین و لوایح به دلیل ضرورت، مسیر طرح در سه قوه را طی می کنند که درخواست می شود مباحث اصلی در این زمینه بررسی و معایب و مزایای آن مطرح شود که به عنوان مثال می توان به لایحه پیش بینی شده مالیاتی اشاره کرد که به ضرر تولید است و انتظار می رود قوه قضائیه این موضوع را پیگیری کند.

طبیب زاده بیان کرد: وصول مالیات نباید فقط بر گردن تولید باشد و باید در شرایط سخت اقتصادی از نظر تامین مالی و وجود بیماری کرونا دغدغه فعالان اقتصادی را درک کرد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان خاطرنشان کرد: در راستای بهبود شاخص های فضای کسب و کار از جمله کوتاه کردن روند اخذ مجوزها، تشکیل دادگاه تجاری، تصویب قانون جدید اداره بنگاه‌های اقتصادی در شرایط خاص، هزینه بر بودن تصمیم های غیرکارشناسی سیستم های اداری و مشکلات حوزه های بیمه، بانک و امور مالیاتی، نیازمند حمیات قضایی هستیم.

عناوین برگزیده