تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۳
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۱۱۱۷۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
سرپرست وزارت صمت:

مجموعه فولاد مبارکه نماد پرافتخار صنعت کشور است

می متالز - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموعه فولاد مبارکه یک نماد پر افتخار برای صنعت کشور است زیرا هم به لحاظ عظمت تولید و هم از نظر فناوری و کیفیت به طور تقریبی می‌توان گفت پیشرو است.
مجموعه فولاد مبارکه نماد پرافتخار صنعت کشور است

به گزارش می متالز، حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه در آیین آغاز عملیات طرح نورد گرم شماره ۲ شرکت فولاد مبارکه اصفهان مزین به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی افزود: این مجموعه تولیدی به حدود ۴۰ کشور دنیا صادرات دارد و پارسال حجم صادرات آن به یک و نیم میلیارد دلار رسیده است.

وی با ابراز خرسندی از  میزان صادرات فولاد مبارکه یادآور شد: برغم فشار تحریم‌ها، میزان صادرات این واحد صنعتی به ۲ برابر افزایش یافته است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت  ادامه داد: برخی از محصولات فولاد مبارکه به لحاظ کیفیت با نمونه‌های خارجی هم برابری می‌کند و به کشورهای اروپای صادر می‌شود.

مدرس خیابانی تصریح کرد: امروز نقطه قوت و پیام روشن حضور ما در مجموعه فولاد مبارکه برای کشور این است که مدار توسعه کشور با سرعت و قدرت ادامه دارد و یک لحظه هم از حرکت نمی‌ایستد.

وی افزود: امروز خوشحالیم که خبر دهیم که عملیات احداث  مجموعه طرح نورد گرم با ظرفیت ۴.۲ دهم میلیون تن آغاز شد.

وی بیان داشت: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تعهد دادند که کمتر از ۹۰۰ روز دیگر این طرح به اتمام می‌رسد و افتخاری دیگر به افتخارات فولاد اضافه می‌شود.

به گفته وی ماحصل این اتفاقات قطع وابستگی به واردات ورق گرم کشور است زیرا در زمان حاضر مقدار جزیی ورق گرم برای مصارف مختلف صنایع پایین دست وارد می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با افتتاح این پروژه عظیم مجموعه نیازهای واحدهای خودروسازی، کشتی سازی، لوازم خانگی و مجموعه صنایع پایین دست برطرف شود.

مدرس خیابانی به مجموعه فولاد مبارکه توصیه کرد که همه تلاش خود را برای استفاده حداکثری از توان تولید داخلی برای طراحی، مهندسی و ساخت و بهره برداری از این طرح داشته باشند.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: همانطور که در مجموعه تولیدات صنعتی به خودکفایی، خودباوری و روحیه خوداتکایی در کشور دست یافته‌ایم ،  بدون تردید در بخش فناوری و انتقال تکنولوژی هم با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و مراکز پژوهشی و دانشگاهی می‌توان این طرح را با توان و ساخت داخل ادامه دهیم.

تکمیل طرح نورد گرم ۲ با هدف پاسخ به نیاز صنعت نفت و گاز، خودرو، لوله سازی و کشتی‌سازی برای محصولات خاص و تکمیل زنجیره فولاد در این شرکت انجام می‌شود؛ هزینه سرمایه‌گذاری این طرح ۲۵۰ میلیون یورو ارزی و ۲۵۰ میلیون یورو بصورت ریالی است که ۵۴ درصد سازندگان تجهیزات آن ایرانی و سایر آنها اروپایی و چینی هستند.

حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز در سفر یک روزه به استان اصفهان با حضور در شرکت فولاد مبارکه ۲ طرح صنعتی شبکه فشار قوی  و فشار متوسط شماره ۲ شهید خرازی و بویلر بازیافت حرارت از نیروگاه گازی را افتتاح کرد.

مچنین امروز قرار است سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور در مجتمع ذوب‌آهن اصفهان از روند تکمیل تعمیرات اساسی کوره بلند و طرح تزریق پودر زغال به کوره بلند و خطوط تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان بازدید کند و در نشستی با مدیران شرکت ذوب آهن جدیدترین اقدامات انجام شده این شرکت در حوزه جهش تولید را مورد بررسی قرار دهد.

بهره برداری مجتمع صنعتی سپاهان باتری تولید کننده انواع باتری‌های خودرو در آمپرهای مختلف از دیگر برنامه  سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت است که عصر امروز برگزار می‌شود. 

نشست با فعالان اقتصادی استان اصفهان و تشکل‌های بخش خصوصی از دیگر برنامه امروز مدرس خیابانی اعلام شد.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره برداری با سرمایه گذاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی دارد.

عناوین برگزیده