تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۱۱۷۴۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

فولاد مبارکه اصفهان طلایه‌دار بومی‌سازی در داخل است

می متالز - مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان این واحد طلایه‌دار بومی‌سازی در داخل است و با با اشاره به کلنگ‌زنی طرح نورد گرم۲ گفت: بهره‌برداری از نورد گرم۲ این شرکت ظرفیتی ایجاد می‌کند که بازار سیاه این بخش از بین می‌برد.
فولاد مبارکه اصفهان طلایه‌دار بومی‌سازی در داخل است

به گزارش می متالز، حمیدرضا عظیمیان روز پنجشنبه در آیین افتتاح و بهره‌برداری از سه طرح ملی در این شرکت با حضور سرپرست وزارت صمت افزود: فولاد مبارکه در دهه ۸۰ مجوز افزایش ظرفیت پنج میلیون تن فولاد را  دریافت کرد که آخرین حلقه آن امروز به ظرفیت چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن کلنگ خورده است.
وی ادامه داد: بهره‌برداری از نورد گرم ۲ می‌تواند هفت تا ۹ میلیون تن محصول داشته باشد که همه نیاز ورق مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.
مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان اضافه کرد: با تولید این میزان ورق فولاد چیزی به نام بازار سیاه، مافیا و دلالی حذف می‌شود و هر کس هر میزان نیاز داشت تامین شود.
وی اظهارداشت: با تکمیل این طرح صنایع خودرو، صنایع نفت و صنعت لوازم خانگی به هر نوع ورقی نیازمند باشند، این ورق‌ها در داخل  تامین می‌شوند.
عظیمیان تصریح کرد: فولاد مبارکه خواهان خریداری ۲ واحد تحقیقاتی در اسفراین و یزد از دولت است و با این کار تولید فولادهای خاص را ظرف مدت سه سال در دستور کار قرار خواهد گرفت که از این طریق نیازهای داخل تامین و از خروج ارز از کشور ممانعت می‌شود.
وی تصریح کرد: سه ساله مبارکه به صورت کامل دیجیتال اداره خواهد شد و نایلونی برای صنعت کشور است و هشت درصد به بهروه وری مبارکه اضافه می‌کند.
به گفته وی ذوب آهن مادر فرزند فولاد است و باید به داد آن برسید و البته این واحد می‌تواند بخشی از مواد اولیه ذوب آهن را متعهد شود که تامین کند و ما بازآی آن میلگرد دریافت کند.
مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان گفت: پنج میلیون تن واحد کنسانتره در سنگان سرمایه‌گذاری کردیم که اگر سنگ ان تامین نشود با چالش خواهد ماند و ما می‌توانیم پهنه‌های بزرگ را اکتشاف کنیم.
وی همچنین واگذاری ۴۰ درصد اموال فولاد مبارکه، تعیین وضعیت معادنی که فولاد ساز شداند، قیمت‌گذاری گندله و کنسانتره و ارائه مجوز هیات نظارت برای تولید بیشتر را از جمله خواسته‌های فولاد مبارکه اصفهان برشمرد.
در این مراسم تفاهم‌نامه‌ای بین فولاد مبارکه اصفهان و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به امضا رسید.
فولاد مبارکه اصفهان با سهم بیش از ۵۰ درصدی در بین شرکت‌های بزرگ فولادسازی کشور و سهم ۲۲ درصدی در MENA (خاورمیانه و شمال آفریقا) بزرگ‌ترین تولیدکننده ورق‌های فولادی تخت در خاورمیانه و شمال آفریقاست؛ ارزش کنونی گروه فولاد مبارکه معادل ۸۴۰ هزار میلیارد ریال است و این شرکت در تولید ناخالص داخلی (GDP) سهم یک‌ درصدی و در تولید ناخالص داخلی بخش صنعت سهم پنج‌ درصدی دارد.

عناوین برگزیده