تاریخ: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۱۷۲
کد خبر: ۱۱۱۸۵۴
استاندار گیلان:

اعتبار تملک اراضی راه‌آهن آستارا-رشت تامین شد

می متالز - استاندار گیلان گفت: ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی راه آهن آستارا-رشت تامین و قرارگاه خاتم‌النبیاء به عنوان پیمانکار این طرح انتخاب شده‌است.
اعتبار تملک اراضی راه‌آهن آستارا-رشت تامین شد

به گزارش می متالز، ارسلان زارع روز دوشنبه در بازدید از راه آهن آستارا اظهار کرد: آستارا شهرستانی مهم در استان گیلان است و از لحاظ موقعیت استراتژیک و دارا بودن شرایط اقتصادی، نقش بسیار تاثیرگذاری در توسعه کشور دارد.

وی بیان کرد: بخشی از طرح راه آهن آستارا اجرا شده و بخشی دیگر در دست اجراست و بارانداز راه آهن آستارا-آستارا و احداث پل خودرویی جاده آستارا-آستارا باید به زودی عملیاتی و تکمیل شود.

استاندار گیلان بیان کرد: تعریض محور آستارا-اردبیل از طرح‌های ادامه ‌دار دولت جمهوری اسلامی ایران است و به صورت قطعه‌های چهار کیلومتری اجرا و در آینده نزدیک با تأمین اعتبار تکمیل خواهد شد.

زارع ادامه داد: جاده آستارا - اردبیل به دلیل اتصال استان های گیلان و اردبیل، مسیر گردشگری و دارای حجم تردد بالاست و امتداد طول طرح تعریض آن ۱۲ کیلومتر است.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین سال ۹۷ افتتاح شد و اکنون قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان از این مسیر ریلی به بارانداز راه آهن آستارای استان گیلان وارد و کالاها را تخلیه یا بارگیری می کنند و بعد از اتصال راه آهن آستارا به رشت و تکمیل کریدور ریلی شمال - جنوب ایران، امکان حمل و نقل ریلی از بنادر شمال تا جنوب میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز ریلی، دریایی و زمینی دارد.

عناوین برگزیده