تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۱۱۲۰۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

دستگاه های اجرایی اولویت های سرمایه گذاری بخش معدن و صنعت سمنان

می متالز - معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت : مسئولان دستگاه های اجرایی این استان، اولویت های سرمایه گذاری در بخش معدن و صنعت سمنان را با احتساب طرح آمایش سرزمین، در اولویت قرار دهند.
دستگاه های اجرایی اولویت های سرمایه گذاری بخش معدن و صنعت سمنان

به گزارش می متالز، محمد همتیان در نشست تعیین اولویت های معدنی و صنعتی سمنان در سالن اجتماعات مرکز خدمات سرمایه گذاری استان سمنان افزود: با توجه به انجام مطالعات آمایش سرزمین، مسئولان نهادهای اجرایی مربوطه موظف هستند اولویت های استان در بخش های صنعت و معدن را معرفی کنند.

وی اظهارداشت: تعیین اولویت های صنعتی و معدنی نقش مهمی در جذب سرمایه گذار و رونق اقتصادی این استان دارد.

وی خاطرنشان کرد: اولویت ها در سمنان باید به گونه ای تعریف و معرفی شود تا مشکلات موجود در اجرایی شدن طرح ها و معطل ماندن سرمایه گذار بر طرف شود.

معاون استانداری سمنان ادامه داد: تعریف اولویت صنعتی و معدنی که دارای مشکلات زیست محیطی و تامین زیرساخت مانند آب، برق و گاز بوده، اولویت محسوب نمی شود و عنوان اولویت برای چنین طرح هایی اشتباه است.

همتیان اضافه کرد: تامین زیرساخت ها و تعیین اولویت صنعتی و معدنی و رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذار نقش مهمی در جذب و تشویق سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در استان دارد.

در این نشست مدیران دستگاهای اجرایی درباره تعیین اولویت های صنعتی و معدنی استان سمنان و و چگونگی اجرای بازرسی از دفاتر مالی کارفرمایان به وسیله سازمان تأمین اجتماعی بحث و تبادل نظر کردند.

یکهزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان فعالیت دارد.پ

کمبود آب مهم ترین چالش در امر سرمایه گذاری در طرح های آب‌محور در بخش معدن و صنعت است.

عناوین برگزیده