تاریخ: ۰۲ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۱۲۵۴۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

تولید محصولات بنزینی ایران خودرو با استاندارد یورو ۵

می متالز - معاون تحقیقات ایران خودرو با اشاره به سرمایه گذاری ۱۰میلیون دلاری در ارتقای استاندارد آلایندگی یورو ۴ به ۵ از شماره گذاری تمامی محصولات با استاندارد یورو ۵ از ابتدای سال خبر داد.
تولید محصولات بنزینی ایران خودرو با استاندارد یورو ۵

به گزارش می متالز، کیانوش پور مجیب با اشاره به ابلاغیه سازمان محیط زیست مبنی بر تولید محصولات با استاندارد یورو ۵ گفت: برای تمامی محصولات بنزین سوز ایران خودرو از ابتدای سال جاری مجوز شماره گذاری با استاندارد آلایندگی محیط زیست اخذ شده و تولید انبوه ۲۰۶ هاچ بک با استاندارد یورو ۵ از آذر سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: تنها مشکل در حوزه شماره گذاری، خودروهای گازسوز سواری و وانت دوگانه سوز است که در این زمینه نیز برنامه هایی برای بهبود ارتقای‌ استانداردها صورت گرفته است.

پور مجیب ادامه داد: هر طرح ارتقا از یورو ۴ به یورو ۵ هزینه بسیار زیادی دارد. هزینه کالیبراسیون هر خودرو حداقل ۳۰۰ هزار دلار است که ایران خودرو و زنجیره تامین آن تاکنون ۱۰ میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد