تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۹۶
کد خبر: ۱۱۲۶۲۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سیمان در استان کردستان تکذیب شد

می متالز - زمزمه‌های افزایش قیمت سیمان در حالی در استان کردستان مطرح شده که مسوولان آن را تکذیب می‌کنند.
افزایش قیمت سیمان در استان کردستان تکذیب شد

به گزارش می متالز، این‌روزها زمزمه‌هایی از گران‌شدن قیمت سیمان در استان به گوش می‌رسد و برخی از مصالح‌فروشان سطح شهر از عرضه سیمان به مردم خوداری کرده تا شاید با قیمت بالاتری به فروش برسانند. این در حالی‌ست که رئیس سازمان صمت کردستان هرگونه افزایش قیمت سیمان را تکذیب می‌کند.

محمد دره‌وزمی، رئیس سازمان صمت استان کردستان در این‌باره با بیان اینکه هرگونه گران‌فروشی خلاف قانون است، اظهار داشت: ما هیچ کمبود سیمانی در استان نداشته و کارخانجات سیمان نیز در حال تولید سیمان هستند.

وی افزود: دیروز در تماسی که با متولیان کارخانه سیمان بیجار انجام شد، کما فی سابق تولید سیمان را داشته و فقط چند روزی سطح سیمان تولید پاکتی به‌دلیل تعمیرات, تعطیل  و از امروز قطعا این خط نیز راه‌اندازی می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان کردستان با ذکر اینکه فعلا سازمان حمایت کشور برای افزایش قیمت سیمان هیچ تصمیمی ندارد، گفت: تا وقتی‌که افزایش قیمت‌ها اعمال نشود, هیچ مصوبه‌ای برای افزایش قیمت سیمان نداشته چراکه قیمت‌ها کشوری تعیین شده و مربوط به استان کردستان نیست.

وی خاطرنشان کرد: قیمت سیمان‌های فله‌ای و پاکتی مانند گذشته به فروش می‌رسد و هرگونه افزایش قیمت توسط خرده‌فروش‌ها و مصالح فروشان سطح شهر غیرقانونی است. 

دره‌وزمی عدم فروش سیمان توسط فروشندگان را مصداق بارز تخلف خواند و هشدار داد: این اقدام احتکار و قطعا بازرسان سازمان صمت استان کردستان بازرسی‌های خود را بر شیوه فعالیت مصالح فروشی‌ها تشدید کرده و کسی حق نفروختن، احتکار و افزایش قیمت نخواهد داشت. 

وی بیان کرد: برای افرد متخلف پرونده تشکیل و قطعا به تعزیرات حکومتی معرفی و جریمه خواهند شده و از شهروندان انتظار داشته در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی, مراتب را از طریق شماره تلفن 124 به سازمان صمت اعلام کنند.

مدیرعامل کارخانه سیمان کردستان نیز از افزایش تولید در کارخانه سیمان خبر می‌دهد و می‌گوید: کارخانه سیمان در حال حاضر نیاز به تعمیرات اساسی تجهیزات داشته اما هیچ گونه مشکل کمبود سیمان نداشته و سیمان فله نیز به میزان نیاز مصرف بازار, موجود و در حال توزیع است.

عناوین برگزیده