تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۷
بازدید: ۴۳۰
کد خبر: ۱۱۲۸۸۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید آهن باید به آن توجه کنید

می متالز - خرید آهن و انواع آن، از جمله تیرآهن، میلگرد و انواع ورق، نیازمند تجربه، دانش و آشنایی با قیمت‌ها و بازار آن است؛ که باید به‌طور کامل از آنها اطلاع داشته باشید.
مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید آهن باید به آن توجه کنید

به گزارش می متالز، امروزه خرید آهن با سال‌های گذشته تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. در گذشته حضور در بازار آهن و بررسی و استعلام قیمت آهن کاری بسیار وقت‌گیر بود. اما امروزه قیمت انواع آهن و محصولات آن را می‌توانید از طریق اینترنت و به‌صورت آنلاین به دست آورید. سایت اینترنتی کارخانه‌ها و عرضه‌کننده‌های آهن، در این زمینه بسیار فعال هستند؛ و کار شما را در استعلام قیمت بسیار ساده کرده است.

نکات مهم هنگام خرید آهن

با وجود تغییرات گفته شده، هنوز هم برای خرید انواع آهن نیازمند توجه به جزئیات زیادی هستید. جزئیاتی که باعث می‌شود در نهایت از خرید خود رضایت بیشتری داشته و اشتباهات احتمالی در این زمینه را کاهش دهید. در این نوشته می‌خواهیم نکات مهمی را مطرح کنیم؛ تا هنگام خرید ورق آهن، خرید میلگرد و خرید تیرآهن در نظر داشته باشید.

انواع آهن را بشناسید

آهن در صنایع گوناگونی کاربرد دارد و انواع آن دارای ویژگی‌ها و استانداردهای متنوعی هستند. انواع آهن را می‌توان در یک دسته‌بندی کلی به انواع ورق آهن،  میلگرد و تیرآهن تقسیم‌بندی کرد.

ورق‌های آهن خود به انواع ورق سیاه، ورق گالوانیزه، ورق رنگی، ورق اسیدشویی، ورق روغنی و... تقسیم می‌شوند. بر همین اساس نیز قیمت ورق‌ها با یک‌دیگر متفاوت است. میلگردها نیز بر اساس قطر سطح مقطع خود و نوع عاج روی آن دارای انواع گوناگونی هستند. در زمینه تیرآهن هم استانداردهای گوناگون و شکل طراحی متفاوت، موجب تولید مدل‌های متنوعی از آن شده است.

بنابراین در اولین قدم باید حداقل در حوزه مدنظر خود، به‌خوبی با ویژگی‌ها، استانداردها، روش‌های تعیین قیمت و... آشنا باشید.

فراموش نکنید که قیمت آهن و قیمت تیرآهن به نسبت سایر هزینه‌ها در تمامی صنایع بالاست. این موضوع به‌خصوص در صنعت ساختمان نمود بیشتری دارد. بنابراین تصمیم‌گیری و خرید اشتباه می‌تواند هزینه‌های زیادی را برای شما ایجاد کند.

مشاوره بگیرید

اگرچه در زمینه خرید و فروش آهن اطلاعات بسیاری در سایت‌های مختلف وجود دارد؛ اما اگر با وجود بررسی‌های لازم هنوز در زمینه محصول مورد نظر خود دچار ابهام هستید؛ بهتر است از مشاوره یک کارشناس خبره در این زمینه کمک بگیرید. توصیه می‌کنیم تا زمانی که در انتخاب محصول خود مطمئن نشده‌اید، اقدام به خرید نکنید.

گاه دریافت چند دقیقه مشاوره تلفنی یا حضوری با یک کارشناس آشنا به بازار آهن، تمامی ابهامات شما را برطرف کرده و موجب خرید محصول بهتر با شرایط مناسب‌تر خواهد شد.

ویژگی‌های خرید خود را دقیقا مشخص کنید

این موضوع به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. مثلا در ساختمان سازی، تیرآهن مورد استفاده از نظر سایز، استاندارد رعایت شده و... در طراحی ساختمان مشخص شده است. طبیعتا برای رعایت استانداردها و انجام درست کار، دقیقا باید همان محصول مشخص شده را خریداری نمایید. این موضوع در مورد سایر محصولات آهنی از جمله میلگرد نیز صادق است. همچنین در این زمینه باید بتوانید به دقت میزان شاخه‌های مورد نیاز را محاسبه کنید؛ تا خرید شما به اندازه باشد.

استعلام قیمت کنید

قیمت آهن در هر نوعی، به دلیل تنوع بالای محصولات و تعداد زیاد کارخانه‌ها، معمولا دارای تفاوت‌هایی با یک‌دیگر هستند. به‌طور معمول واحد فروش در انواع آهن‌آلات کیلوگرم است. به عنوان مثال قیمت میلگرد بر حسب استاندارد تولید شده، سایز آن و نوع عاژ مشخص و کارخانه تولید‌کننده ، بر حسب کیلوگرم اعلام می‌شود.

اگر با دقت کامل محصول مدنظر خود را مشخص کرده باشید؛ می‌توانید قیمت آن را از شرکت‌های عرضه‌کننده گوناگون استعلام کنید؛ و در نهایت قیمت مناسب را بیابید. در این زمینه مراجعه به سایت این کارخانه‌ها و شرکت‌ها را توصیه می‌کنیم. معمولا شرکت‌های که قیمت آهن را به روز و آنلاین در سایت خود درج می‌کنند؛ از اعتبار بیشتری برخوردار هستند. برای یافتن این منوی این سایت‌ها به دنبال بخشی با نام "قیمت روز آهن" یا چیزی مشابه آن بگردید.

فراموش نکنید که در هر بازاری افراد سوء استفاده‌کننده وجود داشته و باید مراقبت باشید که از ناآگاهی شما در این زمینه سوء استفاده نشود.

شرکت‌های بازرگانی معتبر

شرکت‌های بازرگانی معتبر و باسابقه بهترین محل برای استعلام قیمت آهن و خرید انواع آن هستند. این شرکت‌ها دارای معاملات روزانه بسیاری بوده و مشتریان متنوعی دارند. بنابراین به دنبال سوء استفاده از مشتریان نیستند. در واقع انجام این کار برای آن زمیتی نداشته و موجب بدنامی‌شان می‌شود. در مقابل خرید از افراد و شرکت‌های متفرقه، می‌تواند دردسرهای زیادی برای شما ایجاد کند.

یافتن یک شرکت معتبر در این زمینه پیچیده نیست. مراجعه به سایت شرکت، وجود توضیحات کافی و کامل درباره محصولات، امکان دریافت مشاوره آنلاین یا تلفنی، درج قمیت امروز آهن، اطلاعات تماس کامل شامل تلفن، آدرس و درج مجوزهای لازم، از جمله مواردی هستند که در خرید و فروش انواع آهن خیال شما را آسوده می‌کند.

هماهنگی‌های پیش از خرید آهن

در هر خریدی ممکن است اشتباه رخ دهد. این اشتباهات در خرید آهن موجب ایجاد هزینه، از دست رفتن وقت و زمان می‌شود. در نتیجه بهتر است پیش از خرید، هماهنگی کاملی با فروشنده داشته باشید. دریافت پیش فاکتوری که با جزئیات کامل شامل نام جنس، نوع آن، تعداد، قیمت واحد و قمیت نهایی، خرید شما در آن ثبت شده باشد، بهترین کار در این زمینه است.

همچنین از آنجا که پیش فاکتور به شما قیمت امروز آهن را می‌دهد؛ قبل از پرداخت، بهتر است تاییدیه آن را دریافت کنید.

سایر هماهنگی‌های قبل از پرداخت شامل هزینه‌های حمل، بیمه، زمان تحویل آهن و محل تحویل آن است. در نهایت پس از مشخص شدن تمامی این موارد، می‌توانید مبلغ خرید را پرداخت نمایید.

بررسی محصول دریافتی

در نهایت پیش از امضا و ارائه تائیدیه دریافت بار، به دقت محصول دریافتی را بررسی کرده و جزئیات آن را با جزئیات فاکتور خود مقایسه کنید. اطمینان از سلامت محصول و تعداد درست محصولات دریافتی در این زمینه بسیار مهم است.

عناوین برگزیده