تاریخ: ۰۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۲۹۸
کد خبر: ۱۱۲۹۶۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت نیکل LME برای دومین ماه متوالی رشد می‌کند

می متالز - به دلیل کم شدن میزان فروش نیکل در بازار جهانی، انتظار می رود که قیمت این فلز برای دومین ماه متوالی با رشد همراه شود.
قیمت نیکل LME برای دومین ماه متوالی رشد می‌کند

به گزارش می متالز، تولیدکنندگان عمده فولاد ضد زنگ اولین گزارش‌ها سه‌ ماهه خود را در سال ۲۰۲۰ منتشر کردند، فروش در مقایسه با سال گذشته ثابت مانده و در میان آنها نام Outokumpu، Aperam و Acerinox به چشم می خورد.  در همین حال، محققان بازار فلزات، تخمین زده اند که در سال 2020 تقاضای فولاد ضد زنگ، 7 میلیون تن کاهش یابد. این موضوع در حالی مطرح می شود که بعد از گذراندن دوره شیوع ویروس کرونا در جهان و در دوره پسا کرونا، تقاضای مصرف کننده در همه بخش ها چالش برانگیز خواهد شد و حتی ممکن است 2 تا 3 سال برای بازگشت به شرایط عادی برخی مصرف کنندگان همچون خودروسازان برقی زمان ببرد.

حال اینجا سوالی که پیش می‌آید این است که چرا تولیدکنندگان محصولات خود را به فروش نمی رسانند؟ این اقدام ممکن است به دلیل نگرانی از کمبود نیکل در آینده نزدیک باشد.

در گزارشی که metalminer ارائه کرده، آمده است: علاوه بر موارد یادشده، اندونزی، بزرگترین تولیدکننده نیکل در جهان، صادرات سنگ نیکل را در ماه ژانویه ممنوع اعلام کرد. حتی وقتی انجمن معدنچیان نیکل اندونزی (APNI) در ماه آوریل پیشنهاد داد که این کشور ممنوعیت را برطرف کند، وزارت امور دارایی و سرمایه گذاری این پیشنهاد را رد کرد.

علاوه بر این، موجودی نیکل SHFE به تنها 27هزار تن کاهش یافته است، در حالی که LME حدود 230،هزار تن موجودی انبار دارد.

 

 سازندگان فولاد ضد زنگ در چین تحت تأثیر ممنوعیت صادرات اندونزی قرار نمی‌گیرند

به گفته Argus Media، اندونزی در سال 2019 رقمی بالغ بر 20.73 میلیون تن سنگ نیکل و فرو نیکل صادر کرد که از این تعداد 19.9 میلیون تن به چین تحویل داده شد.

حتی اگر ترس هایی از عدم تامین سنگ معدن نیکل وجود داشته باشد، برخی از معامله گران فلز نیکل در اروپا و چین معتقدند تولیدکنندگان از وضعیت خوبی برخوردار هستند، به این معنی که در کوتاه مدت، کمبود نیکل نباید مساله ساز باشد.

همانطور که اتفاق می‌افتد، ممنوعیت صادرات ممکن است ساخت کارخانه های ذوب نیکل را تسریع کند. چراکه در آغاز سال جدید میلادی، یک مقام در وزارت انرژی و منابع معدنی گزارش داد که حداقل چهار کارخانه ذوب آهن تا پایان سال ۲۰۲۰ تکمیل خواهند شد و مجموعا 200,923 تن تن ظرفیت را افزایش خواهد داد.

شرکت‌های چینی فولاد ضد زنگ قبلا حضور خود را در اندونزی برقرار کرده اند. Tsingshan صاحب پارک صنعتی Morowali اندونزی است  و Delong Holdings دارای یک سرمایه گذاری مشترک در Dexin Steel است.

به گزارش ایراسین، اندونزی به عنوان بزرگترین تولیدکننده نیکل در جهان شناخته می شود. این فلز ارزشمند که بیشترین کاربرد آن در ساخت فولاد ضد زنگ است، به عنوان خوراک اولیه به در صنایع خودروسازی، هوافضا و ... استفاده می شود. در واقع ویژگی های خاص این فلز همچون رسانا بودن و خاصیت چکش خواری و مقاومت آن سبب شده تا این فلز در میان فلزات گرانبها جای گیرد.

عناوین برگزیده