به گزارش می متالز، حسین سلاحورزی افزود: شرایط حاکم بر اقتصاد کشور، کاهش درآمدهای نفتی و سایر موارد باعث شد که در سالهای اخیر کاهش ارزش پول ملی کشورمان رخ دهد و به همین دلیل مردم با تورم و گرانی کالاها مواجه شدند، از این رو افراد زیادی برای حفظ ارزش پول خود سراغ بازار خودرو رفتند و همین امر سبب شد عرضه و تقاضای خودرو دچار مشکل شده و در پی آن قیمتها سیر صعودی داشته باشد.
وی در پاسخ به این سوال که چهره مخدوش شده صنعت خودرو را چگونه میتوان در بین مردم تغییر داد، گفت: سیاستگذاریهای نادرست، وعدههای تحقق نیافته، عدم ایفای تعهدات و موارد دیگر باعث شد که تصویر درستی از صنعت خودرو در بین مردم شکل نگیرد و حتی خیلی از مشکلات و چالشها تبدیل به شوخی شود.
سلاحورزی ادامه داد: به نظر میرسد با اطلاعرسانی فعالیتهای خودروسازان میتوان به مردم اطمینان داد که صنعت خودرو در حال پوستاندازی است.
وی درباره استفاده از ظرفیت مجموعههای دانشبنیان برای توسعه صنعت خودرو، اظهار کرد: ضرورت دارد که همه بنگاههای صنعتی و تولیدی از توان شرکتهای دانشبنیان و نخبگان استفاده کنند تا در شرایط تحریمی بهتر بتوان از معضلات عبور کرد و به سمت بومیسازی قطعات مورد نیاز صنعت خودرو رفت، همانطور که گروه سایپا برای متنوعسازی و افزایش کیفیت محصولات خود، همکاری با مجموعههای دانشبنیان و استارتآپها را آغاز کرده است.
نایبرئیس اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: سایپا در زمینه طراحی و آمادهسازی محصولات جدید با کیفیت، گامهای خوبی برداشته است به گونهای که در آیندهای نزدیک مردم شاهد ورود خودروهای جدید به سطح بازار خواهند بود.
وی تصریح کرد: با ورود محصولات جدید، سبد عرضه خودرو در کشور متنوع خواهد شد، اما برای اینکه چنین امری مستمر باشد و با سرعت فیسلیفتهای جدید خودرویی وارد بازار شود میتوان به دانشبنیانها و جامعه دانشگاهی کشور تکیه کرد.