تاریخ: ۰۱ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۲۶
بازدید: ۲۴۵
کد خبر: ۱۱۳۰۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیوند بین شرکت‌ها یکی از راه‌های تحقق جهش تولید در کرمان است

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: یکی از راه های رسیدن به جهش تولید ارتباط و پیوند بین شرکت ها محسوب می شود که برگزاری چنین نمایشگاه هایی با وجود معادن مختلف می‌تواند این ارتباط بین قطعه سازان و سرمایه گذاران را تقویت کند.
پیوند بین شرکت‌ها یکی از راه‌های تحقق جهش تولید در کرمان است

به گزارش می متالز، مهدی حسینی‌نژاد روز یکشنبه در هشتمین نمایشگاه بین المللی معدن، صنایع معدنی، فرآوری و تجهیزات وابسته در کرمان با اشاره به پیگیری های در حال انجام در حوزه ارتباط واحدهای معدنی و سرمایه گذاران گفت: از ظرفیت شورای معادن و معافیت های این شورا می توانیم برای کمک به بهره برداران معادن و سرمایه گذاران، صنایع فرآوری و صادرات این محصولات با ارزش افزوده، استفاده کنیم و سال گذشته با کمک شرکت ملی مس این تجربه به صورت پایلوت اتفاق افتاد و مسیری برای صنایع و معادن و سرمایه گذاران فراهم شده است.

وی اظهار داشت: بخشی از حقوق دولتی معادن را در قالب شورای استانی برای استان های معدنی می توان محقق کرد.

حسینی‌نژاد گفت: استان کرمان با ۶ میلیارد تن ذخایر قطعی اثبات شده در قالب ۴۲ ماده معدنی، سالانه بیش از ۳۳ میلیون تن انواع مواد معدنی از این استان در حال استخراج است و بیش از ۵۰ درصد حقوق دولتی کشور از استان کرمان به خزانه کشور واریز می شود.

وی بیان داشت: منابع خدادادی معدنی در استان کرمان، تلاش های تمامی دلسوزان کشور موجب شده که با وجود همه مسائل و چالش ها و تحریم ها بتوانیم در جهت تکمیل زنجیره ارزش افزوده اتفاقات بزرگی را رقم بزنیم.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان افزود: تولید ۲۸ میلیون تن گندله، ۱۰ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱۰ میلیون تن شمش برای استان کرمان برنامه ریزی شده و بیش از ۲۸ ابرکارخانه(واحدتولیدی بزرگ) با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد در استان کرمان افتتاح و یا در حال بهره برداری است که در سال های گذشته شاهد افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع فراوری استان بودیم که فرصتی برای خدمات و قطعه سازی محسوب می شود.

عناوین برگزیده