تاریخ: ۰۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۲۳۵
کد خبر: ۱۱۳۲۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

نتیجه مجمع سالانه "کچاد" مشخص شد/ زمان تقسیم سود

می متالز - مجمع سالانه چادرملو برگزار و طی آن ضمن تصویب صورت های مالی، مقرر شد ۷۰ تومان سود برای هر سهم توزیع شود.
نتیجه مجمع سالانه "کچاد" مشخص شد/ زمان تقسیم سود

به گزارش می متالز، مجمع سالانه شرکت چادرملو صبح امروز با حضور 90.8 درصدی سهامداران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش برگزار شد.

در این مجمع پس از قرائت گزارش عملکرد هیات مدیره مربوط به سال مالی منتهی به اسفند گذشته و نظر حسابرس و بازرس قانونی شرکت، صورت های مالی تصویب و به پیشنهاد هیات مدیره مقرر شد از 1137 ریال سود محقق شده هر سهم، 700 ریال معادل 61 درصد سود نقدی توزیع شود.

براین اساس، سود سهامداران حقیقی از 15 شهریور تا 30 آذر از طریق مراجعه به یکی از شعب بانک سپه با دردست داشتن مدارک شناسایی و صندوق های سرمایه گذاری و سبدگردان ها در همین تاریخ با ارائه درخواست کتبی، آگهی تاسیس و مجوز فعالیت از طریق اعلام شماره حساب بانکی به واحد امور سهام، واریز می شود.

همچنین سهامداران حقوقی نیز باید در تاریخ اعلام شده شماره حساب و شبا به همراه روزنامه رسمی آخرین تغییرات را به امور سهام شرکت تحویل دهند تا سود سهام به حساب معرفی شده واریز شود.

اعلام مهمترین اقدامات و برنامه ها توسط مدیران شرکت

  • توسعه شرکت مستلزم دستیابی به منابع اولیه تولید فولاد است. لذا تکمیل و عملیات اکتشاف تفصیلی و بهره برداری از آنومالی D19 با ذخیره اولیه ۱۶۰ تا ۲۶۰ میلیون تن هدف گذاری شده است. این آنومالی در مجاورت معدن فعلی واقع شده و براساس آخرین برآورد، سرمایه گذاری مورد نیاز در این معدن ۵.۲ هزار میلیارد تومان است. علاوه بر این خرید سنگ آهن از سایر شرکت ها آغاز شده و مشارکت در بهره برداری و تملیک معادن جدید در دستور کار قرار گرفته است.
  • شرکت انتظار دارد تا ۵ یا ۶ ماه آینده اکتشافات معدن D19 به اتمام رسیده و مجوزهای لازم کسب و اقدام به باطله بردای کند. میزان فعلی سنگ موجود بیش از سه تا چهار سال نیست. با وزارت خانه درخصوص معادن جدید مذاکراتی انجام شده که نتایج مثبتی نیز رسیده اما تا قطعی شدن شرکت در تلاش است تا حداقل برای ۱۵ تا ۲۰ سال آینده سنگ را تامین کند.
  • "کچاد" به همراه "کگل" و شرکت فکور صنعت موضوع استفاده از ذخایر استرالیا را به جد پیگیر هستند و عملیات اکتشاف معان مورد نظر در حال انجام است. چادرملو در استرالیا به همراه گل گهر معدنی با ظرفیت ۴۰۰ میلیون تن را تملک کرده اند که چادرملو در آن مشارکت ۳۳ درصدی دارد و در فاز اول یک کارخانه ۵ میلیون تنی کنسانتره در آنجا احداث خواهد شد. علاوه بر این امکان استفاده از منابع بانکی ارزان قیمت نیز در آنجا وجود دارد.
  • مهمترین ویژگی های واحد تولید احیای مستقیم شرکت که آن را از سایر شرکت های مشابه متمایز کرده، تولید شمش فولاد به روش هات شارژ است که منجر به کاهش ۳۵ درصد مصرف برق در مقایسه با واحد های مشابه و موجب کاهش مصرف نسوزها و الکترودهای گرافیکی در کوره های ذوب شده است.  همچنین برای اولین بار در واحد فولاد سازی سیستم های ایرکولر جهت کاهش مصارف آب استفاده شده که کاهش ۴۵درصدی در مصرف آب را فراهم می سازد.
  • شرکت فروش ۵۰۰ هزار تن شمش فولادی به بازارهای جهانی در سال جاری را هدف گذاری کرده است.
  • شرکت ساخت واحد گندله سازی شماره ۲ با ظرفیت ۵ میلیون تن گندله در سال را سرعت بخشیده که برای ساخت آن حدود ۳ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری برآورد شده و احتمالا اواخر سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد. مدیران شرکت امیدوار هستند عملیات اجرایی را بعد از شهریور آغاز کنند.
  • اتمام پروژه عظیم تصفیه و انتقال خلیج فارس به استان های کرمان و یزد با همکاری سه شرکت چادرملو، گل گهر و مس سرچشمه در حال اجرا است. مسیر خط انتقال طی سه قطعه از غرب بندرعباس شروع می شود. تا پایان سال ۹۸ قطعه اول به میزان ۹۵ درصد و قطعات دوم و سوم به میزان ۸۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. کل سرمایه گذاری انجام شده جهت خطوط سه گانه شامل ۱۱ هزار ملیارد تومان و مبلغ هزینه شده تا پایان سال گذشته ۸.۱ هزار میلیار تومان است. از این مبلغ ۲۴۳ میلیون یورو وام تسهیلات از صندوق توسعه ملی دریافت شده و انتظار می رود این پروژه تا پایان سال جاری اتمام و به بهره برداری برسد. درصد مشارکت چادرملو در این طرح ۲۲.۲۲ درصد است.
  • شرکت در حال برنامه ریزی جهت ایجاد یک شرکت حمل ریلی نیز است.
  • بالغ بر ۱۳ تا ۱۴ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه گذاری ها است که نیاز به حمایت سهامداران و مشارکت آنها در برنامه های افزایش سرمایه شرکت دارد.
  • شرکت چادرملو برنامه حضور شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در بازار سرمایه را در نظر دارد. (۲۹.۸۶ درصد این شرکت در تملک چادرملو و ۴۴.۸۶ درصد سهام این شرکت در اختیار سرمایه گذاری غدیر از طریق شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر است) در شرکت فولاد و آهن غدیر ایرانیان احداث ۴ میلیون تن کنسانتره جدید در دست اقدام است.
  • برنامه تجدید ارزیابی دارایی های شرکت در هیات مدیره مطرح ولی موافقت نشد و چنانچه هیات مدیره تکلیف کند قطعا انجام خواهد شد.
منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده