تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۵۰
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۲۰۷۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عرضه صکوک ۷۰۰ میلیارد تومانی با سود ۱۸ درصدی و پشتوانه دو سهم بورسی

می متالز - سازمان بورس مجوز عرضه صکوک اجاره مبتنی بر سهام شرکت توسعه صنایع و معادن غدیر به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان و با سود ۱۸ درصدی و تکیه بر بخشی از سهام دو شرکت بورسی را صادر کرد.

به گزارش می‌متالز، شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اعلام کرد: سازمان بورس موافقت اصولی عرضه عمومی صکوک اجاره سهام شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) را به ارزش ۷۰۰ میلیارد تومان صادر کرد.

دارایی مبنای انتشار این اوراق بخشی از سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران (سهامی عام) است که توسط نهاد واسط از شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می‌شود.

این اوراق ۴ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که اجاره بها هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود و عرضه آن از طریق بورس تهران صورت خواهد گرفت.

این اوراق فاقد رکن ضامن بوده و جهت تضمین پرداخت اقساط و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت موتوژن توثیق شده است. عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری آرمون بورس بوده و مسوولیت بازارگردانی و تعهد پذیره‌نویسی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه دماوند است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده