تاریخ: ۰۷ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۱۳۷۰۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

ورود مجتمع فولاد اسفراین به تولیدات راهبردی صنعت و معدن

می متالتز - رئیس امور نمایشگاه‌های مجتمع صنعتی اسفراین گفت: مجتمع فولاد اسفراین به دلیل تنوع محصولات و تجهیزات و توانمندی‌های ویژه‌ای که در حوزه‌های مختلف دارد، به‌طور جدی در صنعت معدن کشور ورود کرده و به‌صورت انحصاری قطعاتی را تولید می‌کند.
ورود مجتمع فولاد اسفراین به تولیدات راهبردی صنعت و معدن

به گزارش می متالز، کیوان شریفان با اشاره به اقدامات و برنامه‌های مجتمع فولاد اسفراین اظهار کرد: مجتمع فولاد اسفراین به دلیل امکاناتی که دارد می‌تواند قطعات سنگینی را در صنعت‌های مهم ازجمله نفتی، ریلی، نیروگاهی و همه صنایع مهم و استراتژیک کشور ارائه کند.

وی خاطرنشان کرد: درصنعت معدن تجهیزات بسیار مهمی وجود دارد که به دلیل تحریم‌ها، درصورت خرابی یا ازکار افتادگی قطعات، تعمیر و تعویض آن بسیار گران تمام می‌شود و در گاهی موارد کاملاً امکان‌پذیر نیست و اکنون‌که روزبه‌روز بر تحریم‌های ظالمانه علیه ایران افزوده می‌شود، قطعاً امیدی برای بازگشت این قطعات نیست.  

رئیس امور نمایشگاه‌های مجتمع صنعتی اسفراین با اشاره به اینکه اکنون مجتمع صنعتی فولاد اسفراین توانسته که بسیاری از قطعات و تجهیزات مهم را تولید کند؛ افزود: نگرانی که در بین این شرکت‌ها در مورد تولیدات ایرانی شاید باشد موضوع کیفیت  است که خوشبختانه مجتمع فولاد اسفراین توانسته است به این‌مهم دست یابد.

وی ادامه داد: قطعات تولیدی مجتمع فولاد اسفراین در اختیار شرکت گل گهر یکی از معروف‌ترین‌های صنعت معدن قرارگرفته و با ۷۰۰۰ هزار ساعت کار، بیشترین کارکرد را از نمونه خارجی خود داشته و هیچ نگرانی بابت این قطعات نداریم و هرگونه قطعه‌ای دچار مشکل شود مجتمع فولاد اسفراین می‌تواند به روش مهندسی معکوس آن را تولید کند.

بر اساس این گزارش، هشتمین نمایشگاه معدن کرمان مطرح‌ترین نمایشگاه در سطح کشور است که در سال جاری از روز یکشنبه یکم تیرماه با حضور ۱۰۵ شرکت داخلی و نمایندگان شرکت‌های بین‌المللی و فعالان صنعتی و معدنی کشور آغازشده است.

در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای اکتشاف، استخراج، فرآوری صنایع معدنی و تجهیزات وابسته به آن با رعایت پروتکل‌های اجتماعی در معرض دید قرارگرفته است.

گفتنی است مجتمع صنعتی فولاد اسفراین از شرکت‌های تحت پوشش سازمان گسترش و نوسازی ایران و بزرگترین تولیدکننده قطعات و مقاطع فولاد آلیاژی در خاورمیانه است که امکان ساخت ۱۴۰ نوع فولاد آلیاژی و تولید قطعات در صنایع نفت، شرکت لوله گستر، قطعات صنایع نیرو، صنایع مس و فولاد  داراست و جایگاه ویژه در این زمینه دارد.

عناوین برگزیده