تاریخ: ۰۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۱
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۱۱۴۳۲۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران:

تحریم ها علیه فولاد مبارکه بی تاثیر است

می متالز - وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نام 8 شرکت که به‌گفته این وزارتخانه با شرکت فولاد مبارکه در ارتباط هستند، به فهرست شرکت‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری آمریکاست، افزوده شده است.
تحریم ها علیه فولاد مبارکه بی تاثیر است

به گزارش می متالز، در میان این شرکت‌ها که از امروز نامشان به فهرست شرکت‌های تحت تحریم اوفک اضافه شده است، نام 4 شرکت ایران از جمله شرکت «سنگ آهن مرکزی ایران» و 4 شرکت غیرایرانی ــ که در امارات، آلمان و هنگ‌کنگ به ثبت رسیده‌اند، دیده می‌شود.

این در حالی است که فولاد مبارکه به عنوان یکی از بازیگران اصلی صنعت فولاد ایران نگرانی از این تحریم ها نداشته و به فعالیت های خود مانند گذشته ادامه می دهد.
‎رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولید کنندگان فولاد ایران با اشاره به تحریم های وضع شده علیه فولاد مبارکه اظهار کرد: تحریم های وضع شده علیه فولاد مبارکه برای شرکت هایی است که با مبارکه کار می کردند.
‎وی در ادامه افزود: در حال حاضر در کشور با معضل ورق مواجه هستیم که در این رابطه با تعامل وزارت صنعت، معدن و تجارت با فولاد مبارکه تصمیم بر آن شد تنها 700 هزار تن ورق صادر شده و مابقی نیاز داخلی را تامین کند.
شهرستانی تصریح کرد: درواقع تحریم های جدید امریکا تاثیری بر فعالیت های فولاد مبارکه ندارد.
به گفته وی، این تحریم ها جو روانی دارد و در عمل تاثیر گذار نخواهند بود درنتیجه نباید نگرانی از این بابت وجود داشته باشد.
عضو هیات مدیره انجمن فولاد اظهار کرد: در حال حاضر از وزارت صنعت، معدن وتجارت انتظار می رود روند صادرات به کشورهای همسایه را تسهیل بخشیده و موانع موجود را از میان بردارد. زیرا میزان صادرات ورق توافق شده را می توان به راحتی به کشورهای همسایه صادر کرد درنتیجه مشکلی از بابت تحریم وجود ندارد.

عناوین برگزیده