تاریخ: ۰۶ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۱۴
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۱۱۴۵۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
پاسخ مدیرعامل به اقدامی بی حاصل؛

کوه فولاد را از نسیم تحریم نترسان

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در پاسخ به ششمین دوره تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: این شرکت در دوران تحریم‌های همه جانبه، با اتکا به توان متخصصان داخلی، همواره مسیر پیشرفت و توسعه را در نوردیده است.
کوه فولاد را از نسیم تحریم نترسان

به گزارش می متالز، در بخشی از پیام حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل گروه فولاد مبارکه خطاب به بدخواهان کشورمان آمده است:
کسانی امروز در اقدامی حقیرانه نام برخی از شرکت‌ها را در لیست تحریم‌های خود اعلام کرده اند که تنها مراودات محدود اقتصادی با فولاد مبارکه اصفهان داشته و قطعا شنیده اند که این شرکت نه تنها در سایه محدودیت‌های شدید دوران جنگ تحمیلی متولد شده بلکه در دوران تحریم‌های همه جانبه آنان با اتکا به توان و تخصص بومی کارکنان خود هر روز بیش از پیش مسیر پیشرفت و توسعه را در نوردیده است.
ما مردانی هستیم که در مسیر تولید، توسعه و مقاومت اقتصادی زره فولادی به تن کرده‌ و با این نسیم‌های سیاسی نه تنها از پای ننشسته بلکه نقش بی بدیل فولادمردان ایران زمین را به رخ جهانیان خواهیم کشید و نوید روز‌های پر رونق و سودآور را به محضر مردم شریف ایران خواهیم داد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز در بیانیه‌ای نام ۸ شرکت که به‌ گفته این وزارتخانه با شرکت فولاد مبارکه در ارتباط هستند، به فهرست شرکت‌های تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهاد‌های زیرمجموعه وزارت خزانه‌داری این کشور بوده، افزوده است.
در بین این شرکت‌ها نام ۴ شرکت ایرانی از جمله شرکت «سنگ آهن مرکزی ایران» و ۴ شرکت غیرایرانی که در امارات، آلمان و هنگ‌کنگ به ثبت رسیده‌اند، به چشم می‌خورد.
دولت آمریکا پیش از این در اواخر سال ۲۰۱۸ (آبان‌ماه ۱۳۹۷) شرکت فولاد مبارکه را که بزرگترین تولیدکننده فولاد در ایران به‌شمار می‌رود تحریم کرد و پس از آن نیز در اوایل ژانویه پارسال (اواسط دی) برخی دیگر از شرکت‌های مهم فعال در صنعت فولاد و فلزات ایران از جمله فولاد صبا، فولاد هرمزگان، فولاد اصفهان، فولاد کاوه جنوب، فولاد آلیاژی ایران، شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر، شرکت صنعتی و معدنی چادرملو، آهن و فولاد ارفع، شرکت آلومینیوم ایران، شرکت آلومینیوم المهدی، شرکت ملی مس ایران، فولاد خوزستان و شرکت آهن و فولاد غدیر را به فهرست شرکت‌های تحت تحریم خود افزود.

عناوین برگزیده