به گزارش می متالز، اصلیترین و بزرگترین ذینفع هر سازمان یا شرکتی، جامعه است. در این باره، تعامل مستقیم و بیواسطه سازمان با جامعه و ارزیابی ریسکها و مسائلی که ممکن است برای جامعه یا بخشی از آن در اثر فعالیتهای سازمان بهوجود آید، ضروری است.
مسوولیت اجتماعی شرکتی یعنی مسوولیت شرکت در پاسخگویی به پیامدهای فعالیتهایی که جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد. منظور در جامعه اینجا کلی است و در برگیرنده همه ذینفعان شرکت است. شرکت باید در اتخاذ تصمیمات و انجام فعالیتها و اجرای عملیات خود، منافع همه ذینفعان را در نظر بگیرد. ذینفعان شرکت کسانی هستند که نتایج و پیامدهای تصمیمات و اعمال شرکتها بر آنها تاثیر می گذارد. این ذینفعان در وفقیت یک شرکت به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش دارند. مهمترین ذینفعان شرکت مصرفکنندگان، کارکنان، مالکان یا سهامداران و جامعه هستند
مفهوم مسوولیت اجتماعی شرکت شامل موضوعات مختلفی مرتبط با رفتار شرکت در محیط اجتماعی خود فراتر از مفاهیم اقتصادی است که شرکتها به طور سنتی با آنها مرتبط هستند
بنیاد مدیریت کیفیت اروپا یا EFQM که بنیادی وابسته به اتحادیه اروپاست، در مدل الگوی تعالی خود برای سازمانها، مسوولیت اجتماعی شرکتها را به عنوان یکی از ارزشهای هشتگانه خود معرفی کرده است. همچنین، یکی از معیارهای نهگانه خود را برای ارزیابی شرکتها، به این امر اختصاص داده و هشت درصد از امتیاز کل ارزیابی یک سازمان را برای این معیار قائل است.
توجه مدلEFQM به مسوولیت اجتماعی شرکتها و عدم توجه مدل مالکوم بالدریج اروپا و مدل دمینگ ژاپن به این امر، حاکی از حساسیتهای جامعه اروپایی نسبت به مسوولیت اجتماعی شرکتهاست. مفهوم "مسوولیت اجتماعی شرکتها" در زمره مفاهیم اخلاق کسبوکار مطرح است و به نقشی که شرکتها درحوزه اجتماعی برعهده دارند مربوط می شود.
در شرکت فولاد هرمزگان ارتقای تصویر بیرونی و ارتباط تعاملگرا با جامعه همواره جزو اهداف استراتژیک بوده و هست و نظام مسوولیتهای اجتماعی شرکت که تدوین شده و به زودی اجرایی خواهد شد بر تحقق این اصول استوار است.
در همین راستا در سال 98 میزان سرمایهگذاری شرکت در حوزه مسوولیتهای اجتماعی افزایش محسوسی را تجربه کرد و بر همین اساس ارتباط با جامعه از طریق رسانهها و شرکت در نمایشگاهها و همایشها رشد چشمگیری داشته است.
در این شرکت مشارکتها و مساعدتهای فراوانی در حوزههای گوناگون عمرانی، فرهنگی، ورزشی و سلامت استان در سال 98 صورت پذیرفته است. ما بر این عقیده استواریم که مردم در لحظات سخت فولاد هرمزگان را در کنار خود احساس کنند لذا کمکرسانی به سیلزدگان شمال کشور به ارزش 10 میلیارد ریال مشارکت و تامین کانکس برای مدارس سیل زدگان شرق استان هرمزگان، مشارکت داشته ایم. همچنین در در این راستا درجهت کنترل بهتر شیوع ویروس کرونا و بهبودی بیماران مبتلا به این بیماری مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت خرید تجهیزات و وسایل مورد نیاز بیماران کروناویروس به دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اختصاص داده شد.
علاوه بر این موارد، مشارکت در مراسم ازدواج علوی1500 زوج، حمایت از تیمها و فدراسیونهای ورزشی استان و حمایت از برگزاری مسابقات ورزشی، حمایت از برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات، حمایت از نویسندگان و هنرمندان بومی استان با خرید کتب و بلیط کنسرت، کمکهای مستمر مالی و کالایی به کمیته امداد امام خمینی استان، هلال احمر، بسیج و بنیادهای خیریه و بسیاری دیگر نیز از این دست می باشند.