تاریخ: ۱۸ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۲۸
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۱۱۶۳۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
دبیر انجمن سنگ آهن ایران:

تعیین ضرایب قیمتی فولاد به ۲۱ تیرماه موکل شد

می متالز - دبیر انجمن سنگ آهن ایران از تعیین ضرایب قیمتی در جلسه ۲۱ تیرماه خبر داد.
تعیین ضرایب قیمتی فولاد به ۲۱ تیرماه موکل شد

توافق نهایی فولادی‌ها و سنگ آهنی‌ها

به گزارش می متالز، سعید عسکرزاده درباره جلسه امروز که برای تعیین ضرایب قیمتی زنجیره فولاد تشکیل شد، اظهار کرد: متاسفانه امروز نیز نتیجه ای برای تعیین ضرایب قیمتی زنجیره فولاد مشخص نشد و  معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفتند که سنگ آهنی ها و فولادی ها تا شنبه مهلت دارند نظر توافق شده خود را اعلام کنند.

 

تمیم نهایی با وزارت صنعت

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت در این جلسه  اعلام کرد: در صورت اینکه صورت جلسه مشخص از فولادی‌ها و سنگ آهنی‌ها بدست ما تا روز شنبه برسد آن را مبنای قیمت‌گذاری خواهیم گذاشت، در غیر این صورت خود وزارتخانه بر اساس کارشناسی‌های انجام داده و نظرات طرفین ضرایب را اعلام خواهد کرد.

داریوش اسماعیلی در ادامه اضافه کرد: بنابراین قرار شد تا مجموعه های بزرگ فولادی و سنگ آهنی در جلسه ای که صبح روز شنبه برگزار می شود در صورت رسیدن به نتیجه آن را صورت جلسه کرده و به معاونت معدنی ارائه کنند.

 

تشکل‌های تعیین قیمت و ضرایب

عسکرزاده درباره کارگروهی که قرار بود برای تعیین قیمت و ضرایب نیز مشخص شود نیز گفت: این کارگروه که متشکل از ۴ تشکل شامل نماینده انجمن سنگ آهن ایران، نماینده خانه معدن ایران و نماینده اتاق بازرگانی ایران و نماینده انجمن فولاد ایران بود، جلسات متعددی را برگزار کرد، اما در نهایت از طرف مجموعه فولاد و هیات مدیره آنها اعلام شد که اختیار برای توافق روی ضرایب را ندارند، در نتیجه ۳ تشکل دیگر نتایج حاصله خود را به دکتر اسماعیلی ارائه کردند.

 

نتیجه نهایی جلسه

دبیر انجمن سنگ آهن ایران در پایان تاکید کرد: در صورتی که شنبه ظهر صورت جلسه‌ای مشخص از سوی سنگ آهنی‌ها و فولادی‌ها تهیه و به معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت ارائه شود، بر مبنای آن تصمیم‌گیری خواهد شد؛ در غیر اینصورت خود ایشان برای تعیین قیمت اقدامات لازم را انجام داده و بخش نامه صادر می‌کنند.

عناوین برگزیده