تاریخ: ۲۳ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۱۱۷۱۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شادمهر مطرح کرد:

انتقاد از تعلل در تبدیل اینچه ‌برون به منطقه آزاد اقتصادی

می متالز - نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس تصریح کرد: تأخیر در تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد به عقب‌ماندگی در حوزه تجارت و تکنولوژی می‌انجامد.
انتقاد از تعلل در تبدیل اینچه ‌برون به منطقه آزاد اقتصادی

امان قلیچ شادمهر

به گزارش می متالز، امانقلیچ شادمهر با تأکید بر ضرورت تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد، اظهار کرد: اینچه برون به عنوان مرکز لجستیک مرزی به دلیل ترانزیت بار و تنها راه دسترسی به کشورهای CIS و آب های گرم خلیج فارس است.

 نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: اینچه برون به عنوان بزرگترین مرکز توزیع کالا و علمی، تجاری بازرگانی ایران نسبت به دیگر کشورها به خصوص آسیای میانه و با فراهم بودن طرح‌های توسعه جاده ای، ریلی، هوایی، ظرفیت بالای قزاقستان در تولید غله و مواد معدنی و نیز گاز ترکمنستان و فرصت‌های ایجاد پایانه صادراتی می‌تواند به قطب اقتصادی بدل شود.

وی با تأکید بر اینکه نباید به این منطقه نگاه استانی داشت، افزود: نگاه من و نگاه همه همکاران مجمع نمایندگان استان توسعه‌ای و ملی است، اصرارمان از مجمع تشخیص مصلحت نظام که ملی و کلان باشد.

شادمهر اضافه کرد: دوم اینکه اهمیت بر تسریع در تصویب منطقه آزاد اینچه برون جهت دستیابی به نبض اقتصاد و تجارت در آینده هرگونه تاخیر و تعلل باعث پیشی گرفتن کشورهای همسایه از ظرفیت‌های تکنولوژی و تجارت خواهد بود.

وی اضافه کرد: توجه دیپلماسی ما در تعامل و مذاکره با کشورهای اروپا بود و از ظرفیت‌های کشورهای همسایه غافل ماندیم.کشورهای همسایه ظرفیت‌های بالقوه بسیار بالاتری برای تبادلات دارند و تغییر راهبردی در تعامل با همسایگان باید باشد.

عضو مجمع نمایندگان استان گلستان به دیگر دلیل برای تبدیل اینچه برون به منطقه آزاد اشاره و اضافه کرد: برتری علمی و تفوق تکنولوژی ایران به خصوص در خدمات پزشکی و سلامت به عنوان توریست درمانی در استان، کشور و دیگر خدمات فنی و مهندسی و صنایع غذایی، نفت و گاز و فرآوری معادن با ایجاد مرکز ارتباطی نظیر اینچه برون است.

عناوین برگزیده