تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۱۱۷۱۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اعضای ناظر مجلس در شورای رقابت و صندوق توسعه ملی انتخاب شدند

می متالز - نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی اعضای ناظر در شورای رقابت و صندوق توسعه ملی را انتخاب کردند. مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ۱۴۱ رای، روح الله جانی‌ عباس پور عضو کمیسیون صنایع و معادن با ۱۴۱ رای و حجت الاسلام محمدباقری بنابی عضو کمیسیون اقتصادی با […]
اعضای ناظر مجلس در شورای رقابت و صندوق توسعه ملی انتخاب شدند

به گزارش می متالز، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی اعضای ناظر در شورای رقابت و صندوق توسعه ملی را انتخاب کردند.

مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با ۱۴۱ رای، روح الله جانی‌ عباس پور عضو کمیسیون صنایع و معادن با ۱۴۱ رای و حجت الاسلام محمدباقری بنابی عضو کمیسیون اقتصادی با ۱۱۸ رای از ۱۷۰ رای ماخوذه به عنوان اعضای ناظر در شورای رقابت انتخاب شدند.

بر اساس ماده ۵۴ قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی به منظور انجام امور کارشناسی و اجرای فعالیت‌های دبیرخانه‌ای شورای رقابت، مرکز ملی رقابت در قالب موسسه‌ای دولتی مستقل زیر نظر رییس جمهور در سال ۱۳۸۹ تاسیس شده است.

محمدرضا دشتی اردکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با ۱۲۰ رای و حجت الاسلام ناصرموسوی لارگانی عضو کمیسیون صنایع با ۹۲ رای به عنوان ناظر در هیات امنای صندوق توسعه ملی انتخاب شدند.

صندوق توسعه ملی پس از تجربه ناموفق حساب ذخیره ارزی، بر اساس ماده ۸۴ قانون برنامه پنجم توسعه با هدف تبدیل بخشی از عواید ناشی از فروش نفت، گاز، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی به ثروت‌های ماندگار، مولد، سرمایه‌های زاینده اقتصادی و نیز حفظ سهم نسل‌های آینده از منابع نفت و گاز و فراورده‌های نفتی تأسیس شد.

عناوین برگزیده