تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۴۷
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۱۱۷۱۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

در واگذاری ماشین سازی به شستا، چرخه باطل بلاتکلیفی وجود ندارد

می متالز - فرهنگی تاکید کرد: با واگذاری کارخانه ماشین سازی به شستا فرصت برای توسعه و سرمایه گذاری ایجاد می شود.
در واگذاری ماشین سازی به شستا، چرخه باطل بلاتکلیفی وجود ندارد

به گزارش می متالز، محمدحسین فرهنگی  در خصوص وضعیت کارخانه ماشین سازی تبریز اظهار داشت: ما از چند سال پیش پیشنهادمان این بود که کارخانه در اختیار شستا قرار بگیرد چون شستا هم حالت شبه دولتی دارد و هم متعلق به کارگران است. چگونگی انتخاب مدیرعامل و سایر موضوعات هم بر عهده سازمان تأمین اجتماعی است.

وی افزود: در واگذاری به شستا هیچ یک از مشکلات قبلی و همچنین اختلافات حقوقی بین صندوق فولاد و هیات واگذاری و افتادن در چرخه باطل بلاتکلیفی وجود ندارد.

با بازگشت ماشین سازی به ایدرو، آینده مبهمی در انتظار این صنعت تبریز بود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به تبعات واگذاری مجدد و بازگشت به ایدرو گفت: مشکلات کارگری و حقوقی و مسائلی که در واگذاری های دیگر نظیر هپکو اراک رخ داد، در این بازگشت امکان پذیر است. در ادامه راه هم ممکن است خطرات دیگری مانند آنچه در واگذاری به بخش خصوصی پشت سر گذاشتیم، رخ دهد و آینده نامعلومی در انتظار این صنعت مهم تبریز باشد. اما در واگذاری به شستا هیچ یک از این احتمالات وجود ندارد و دولت در قالب رد دیون آن را به شستا خواهد داد.

وی تاکید کرد: در واگذاری به شستا هم کارخانه ماشین سازی رونق می یابد و هم گوشه ناچیزی از بدهی ۱۴۰ هزار میلیاردی دولت به شستا تسویه می شود.

سود و زیان کارخانه متعلق به متولیان کارگران است / فرصت سازی برای توسعه و سرمایه گذاری

عضو و سخنگوی هیات رییسه مجلس در تشریح تاثیر انواع مختلف واگذاری های ماشین سازی گفت: در واگذاری به ایدرو شاهد اختلافات عدیده حقوقی و کارگری با صندوق فولاد هستیم. صندوق مدعی بازگشت منابع خود در طول این مدت است و ایدرو توان تامین آن را ندارد. بنابراین اگر هم به دولت برگردد تبدیل به یک بنگاه مشکل دار با آینده مبهم می شود و دوباره همچون قبل به اشخاص سودجو واگذار و موجب تعطیلی و یا افزایش مشکلات کارخانه و از بین رفتن صنعت ماشین سازی می گردد.

وی بیان کرد: با واگذاری ماشین سازی به شستا فرصت برای توسعه و سرمایه گذاری ایجاد می شود و ما قبلا هم انتظارمان این بود که در قالب رد دیون به شستا واگذار شود که به مراتب قوی تر از صندوق فولاد است.

فرهنگی گفت: این کارخانه از اموال کارگران حساب می شود و سود و زیان آن باید در اختیار متولیان کارگران عزیز باشد.

عناوین برگزیده