تاریخ: ۱۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۱۱۷۲۹۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار سیستان و بلوچستان در مراسم افتتاح خط ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر:

۳۶ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری خواهد شد/ مطالعات هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در ۱۳۵ پهنه معدنی انجام شده است

می متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۶ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی در این استان با ظرفیت اشتغالزایی ۲۰ هزار نفر سرمایه‌گذاری خواهد شد.
۳۶ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی سیستان و بلوچستان سرمایه‌گذاری خواهد شد/ مطالعات هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در ۱۳۵ پهنه معدنی انجام شده است

سرمایه‌گذاری ۳۶ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعتی و معدنی

به گزارش می متالز، احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح خط ریسندگی کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر که از طریق ویدئوکنفرانس با حضور رییس جمهوری انجام شد، بیان کرد: با تلاش‌های دولت تدبیر و امید نرخ بیکاری در سیستان و بلوچستان سه درصد کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه هر آنچه که در سیستان و بلوچستان یک روزی آرزو بود امروز محقق شده است، افزود: در سواحل دریای عمان که گنج پنهان بوده و واردات کالاهای اساسی کشور از این نقطه آغاز می‌شود بیش‌از یک میلیارد دلار توسط دولت برای توسعه بندر شهید بهشتی سرمایه گذاری شده است.

 

مطالعات هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در ۱۳۵ پهنه معدنی انجام شده است

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه معدن یکی از ظرفیت‌های این استان در سند آمایش سرزمین است افزود: مطالعات هشتاد و پنج هزار کیلومتر مربع در ۱۳۵ پهنه معدنی انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین معادن غنی در حوزه فلزات در سیستان و بلوچستان وجود دارد که از جمله آن می‌توان به معادن مس و طلا اشاره کرد که امیدواریم امسال منشا حرکت جدیدی در این زمینه باشیم.

موهبتی تاکید کرد: صادرات از سیستان و بلوچستان در دولت تدبیر و امید ۳۰۸ درصد افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا صادرات از بازارچه‌های مرزی سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد و در زمینه واردات کالاهای اساسی ۹۷ درصد رشد داشته‌ایم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: پارسال ۱۱۱ واحد تعطیل شده در این استان به چرخه فعالیت بازگشتند.

وی با بیان اینکه تقاضای سرمایه گذاری در سیستان و بلوچستان شتاب گرفته افزود: امیدواریم که با همت دولت دوازدهم منطقه آزاد سیستان نیز شکل گیرد.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد