تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۱۴
کد خبر: ۱۱۷۵۱۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هدفگذاری ۳۸ میلیون دلار صادرات از گمرک خرم‌آباد

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده صادرات ۳۲ تا ۳۸ میلیون دلار از طریق گمرک خرم‌آباد برای سال ۹۹ هدفگذاری شده است.
هدفگذاری ۳۸ میلیون دلار صادرات از گمرک خرم‌آباد

به گزارش می متالز، محمدرضا صفی خانی روز سه شنبه در جلسه توسعه صادرات غیرنفتی استان افزود: بر همین اساس مقرر شده ۶۴ درصد اقلام صادراتی از بخش صنعت ، ۶ درصد معدنی، ۱۹درصد کشاورزی و صنایع غذایی و ۱۱ درصد پتروشیمی باشد.

وی ادامه داد: امسال علاوه بر ۱۳ کشور همسایه، صادرات به بازارهای هدف چین و هند نیز هدفگذاری شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به کاهش ۴۴ درصدی صادرات کشور طی سه ماهه نخست امسال گفت: در این مدت صادرات وزنی استان تغییری نداشته اما از نظر ریالی تنها پنج درصد کاهش یافت.

وی ادامه داد: سه ماهه نخست سال گذشته ۶ میلیون و ۴۲۶ هزار دلار کالا از گمرک خرم آباد صادر شده که این رقم امسال به ۶ میلیون و ۱۱۷ هزار دلار رسیده است.

صفی خانی تصریح کرد: ۱۵ قلم کالای تولیدی لرستان در سال ۹۶ به ۱۴ بازار جهانی، ۲۰ قلم در سال ۹۷ به ۱۹ کشور، ۱۸ کالا در سال ۹۸ به ۱۴ کشور ارسال شده و امسال تاکنون ۱۴ محصول تولیدی استان به هشت کشور صادر شد.

وی همچنین در خصوص میزان واردات استان افزود: سه ماهه ی ابتدایی سال گذشته فقط مواد اولیه از طریق گمرک خرم آباد به ارزش سه میلیون دلار و وزن یکهزار و ۵۵ تن وارد استان شده که امسال به ۴۳ درصد ارزش مالی، به چهار میلیون و ۴۸۷ هزار دلار رسیده است.

وی اظهار داشت: واردات امسال تنوع اقلام داشته و شامل اقلامی همچون ماشین آلات و مواد اولیه بوده  وبرخی از آلمان انجام شده است.

عناوین برگزیده