تاریخ: ۲۹ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۱۱۷۹۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت:

معافیت مالیاتی شرکت های تازه وارد به بورس فقط برای سال ۹۹ است/ حضور نماینده وزارت صمت در هیات پذیرش بورس

می متالز - معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سازمان امور مالیاتی برای شرکت‌هایی که در سال ۹۹ وارد بازار بورس شوند و حداقل ۲۵ درصد از سهام شرکت خود را به صورت شناور عرضه کنند، متعرض حساب‌های سنوات گذشته آنها نخواهد شد و این مشوق و فرصت فقط تا انتهای سال ۹۹ معتبر بوده و لازم است، واحدهای تولیدی از این فرصت بهره مند شوند.
معافیت مالیاتی شرکت های تازه وارد به بورس فقط برای سال ۹۹ است/ حضور نماینده وزارت صمت در هیات پذیرش بورس

به گزارش می متالز، سعید زرندی افزود: یکی از دلایل عدم رغبت برخی شرکت‌های تولیدی به بازار سرمایه مشکلات مالیاتی سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: پذیرش بنگاه‌های صنعتی، معدنی و تجاری در بازار سرمایه (بورس و فرابوس) از برنامه‌های وزارتخانه در سال‌ جاری می‌باشد.

زرندی گفت: برای ترغیب متقاضیان به پذیرش در بازار سرمایه، اقدامات موثری صورت گرفته که مهمترین آن رفع دغدغه شرکت ها برای ورود سازمان مالیاتی به پرونده های سال‌های گذشته آنها بود.

معاون طرح و برنامه توضیح داد: با حمایت سران قوا و تایید مقام معظم رهبری این مشکل برای سال ۹۹ مرتفع شده است.

زرندی گفت: با موافقت وزیر اقتصاد، نماینده وزارت صنعت، معدن و تجارت در هیات پذیرش بورس عضویت پیدا کرد و این موضوع باعث تسریع در روند پذیرش شرکت های تولیدی خواهد شد.

معاون طرح و برنامه تصریح کرد: باید این واقعیت را پذیرفت که بخش صنعت راهی جز حرکت به سمت ابزارهای نوین مالی ندارد.

وی گفت: سیستم بانکی هم اکنون تنها منبع تامین مالی بخش تولید است اما نمی تواند جوابگویی نیازهای بخش صنعت و معدن باشد لذا باید به سمت ابزارهای جدید رفت.

زرندی گفت: برای این موضوع باید دو اتفاق بیفتد اول در بخش قوانین، آیین نامه ها و دستورالعمل هاست که راه را برای ورود شرکت های تازه وارد به بورس تسهیل کند که در این بخش وزارت صنعت، معدن وتجارت تمام تلاش خود را در سال جاری خواهد کرد و بر این اساس یک دفتر مستقل ذیل معاونت طرح و برنامه به نام دفتر تامین مالی ایجاد کرده است.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: اتفاق دوم باید در خود بنگاه ها روی دهد چرا که برخی شرکت های تولیدی توانسته اند در موضوع تکنولوژی، کیفیت، بازار و... و. خود را به روز کنند، اما در مدیریت مالی همچنان دیدگاه سنتی بر برخی بنگاه ها حاکم است.

وی گفت: بنگاه های تولیدی باید با توجه به تحولات اقتصادی مدیریت مالی خود را مورد بازبینی قرار دهند و با نگاه های جدید به سمت بهره مندی از ابزارهای نوین مالی و به ویژه بازار سرمایه حرکت کنند.

عناوین برگزیده