تاریخ: ۳۰ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۱۷۱
کد خبر: ۱۱۸۱۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در پی درخواست رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از سرپرست وزارت صمت انجام شد؛

دستور معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت برای حفظ و جمع بندی اسناد و مدارک در خصوص کرونا

می متالز - معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت در ابلاغی به معاونین وزیر، مدیران عامل و روسای سازمان‌ها، شرکت‌ها، صندوق ها و موسسات وابسته، روسا و مدیران مراکز، دفاتر و ادارات ستادی و همچنین روسای سازمان‌های صمت استانی در خصوص حفظ و جمع بندی اسناد و مدارک همه‌گیری ویروس کرونا و نحوه مدیریت این بحران در جامعه تاکید کرد.
دستور معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت صمت برای حفظ و جمع بندی اسناد و مدارک در خصوص کرونا

به گزارش می متالز، این ابلاغ به دنبال نامه اشرف بروجردی «رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران» به حسین مدرس خیابانی« سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت» در خصوص حفظ اسناد و مدارک همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) انجام شده است.

مهدی اصفهانی در این دستور با اشاره به این نامه با موضوع حفظ و نگهداری اسناد و مدارک نظام سلامت و انتقال به نسل‌های بعدی جهت پاسخگویی به نیازهای تحقیقاتی و پژوهشی در آینده در خصوص حفظ اسناد و مدارک همه‌گیری کرونا ویروس و نحوه مدیریت این بحران در جامعه تاکید کرده است که یک نسخه از اقدامات انجام شده و در حال انجام در خصوص کروناویروس همچون میزان شیوع، آمار مبتلایان، قرنطینه، صورتجلسات، پروتکل های بهداشتی، آموزشی، یافته‌های علمی، کمبودها، محدودیت‌های سفر، آزمایش ها، اطلاعیه ها و گروه‌های مردمی جهت جمع بندی و ارسال به سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای اداره کل منابع انسانی و رفاه وزارتخانه ارسال شود.

گفتنی است اسناد و مدارک نظام سلامت به عنوان بخشی از نظام گسترده در حفظ امنیت و سلامت جامعه و شهروندان و انتقال تجارب به نسلهای بعدی در زمینه‌های پزشکی، فرهنگی و اجتماعی است.

حفظ اسناد و مدارک همه‌گیری کرونا شواهدی برای نسل‌های آینده از نحوه مدیریت بحران، رشادت و خدمات ارزشمند و ایثارگرانه کادر بهداشت و درمان و متانت همه هموطنانی است که در تنگنا و مشکلات اقتصادی ایستادگی و همراهی کردند، تا این همه گیری به نحو مطلوبی مدیریت بشود.

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به عنوان متولی اسناد کشور و تنها مرجع قانونی نظارت بر امور اسناد دستگاه ها، وفق قانون و مقررات تمام تلاش خود را نسبت به جمع‌آوری حفظ و نگهداری اسناد سوابق و دانش مربوط به هم گیری کرونا در کشور به منظور ایجاد پشتوانه تاریخی برای نظام سلامت کشور و پاسخگویی به نیازهای پزشکی تحقیقاتی و پژوهشی در آینده به کار گرفته است.

عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت