تاریخ: ۲۵ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۱۱۸۳۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ایزدخواه:

برنامه کنترل صادارت در اتحادیه اروپا تهدیدی برای دپیلماسی اقتصادی است

می متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه برنامه کنترل صادارت در اتحادیه اروپا می تواند تهدیدی برای دپیلماسی اقتصادی باشد، گفت: در شرایط کنونی که کشور به دنبال دور زدن تحریم ها است ممکن است اجرای P۲P منجر به افشای اطلاعات شرکت های اقتصادی شود.
برنامه کنترل صادارت در اتحادیه اروپا تهدیدی برای دپیلماسی اقتصادی است

به گزارش می متالز، روح‌الله ایزدخواه درباره اجرای برنامه کنترل صادارت در اتحادیه اروپا، گفت: برنامه کنترل صادارت در اتحادیه اروپا(P2P) به دنبال ایجاد مکانیزم و رویه نظارتی بر بخش صادراتی و فعالیت های تجاری مانند صادرات، واردات، ترانزیت واسطه گری، دلالی و ... است.

نماینده مردم تهران،ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دستورالعمل برنامه کنترل صادارت در اتحادیه اروپا 41 بند دارد، افزود: در این برنامه متخصصان و مسوولان اروپایی با مسوولان و متخصصان کشور هدف به منظور نظارت بر برنامه های صادراتی و از طریق برگزاری سمینارهای تخصصی، ارائه خدمات قانونگذاری، برنامه های آموزشی در حوزه صادارت و تجارت در تعامل هستند.

وی اظهار کرد: در جلسه کمیسیون صنایع و معادن از آقای ظریف درباره اجرای برنامه کنترل صادارت در اتحادیه اروپا در ایران سوال کردم، زیرا این برنامه ماهیت تعاملات بین المللی دارد و باید مشخص شود که آیا وزارت خارجه مسوولیت آن را برعهده می گیرد و چرا مجلس اطلاعی از آن ندارد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: براساس گفته آقای انصاری معاون اقتصادی وزیر امور خارجه ایران با اروپا 4.5 میلیارد دلار مبادله تجاری دارد و SMS های کشور برای آموزش به اروپا فرستاده می شود بنابراین برای استاندادسازی محصولات کشاورزی باید این برنامه اجرایی شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن با بیان اینکه برنامه کنترل صادارت در اتحادیه اروپا می تواند تهدیدی برای دپیلماسی اقتصادی باشد، ادامه داد: در شرایط کنونی که کشور به دنبال دور زدن تحریم ها است ممکن است اجرای P2P منجر به افشای اطلاعات شرکت های اقتصادی شود.

عناوین برگزیده