تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۱
بازدید: ۱۵۷
کد خبر: ۱۱۸۵۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در جلسه ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی تاکید شد؛

بکارگیری همه ابزارها و ظرفیت های ملی و استانی در تنظیم بازار/ اجرای سیاست های تسهیل کننده توسعه صادرات در استان خراسان رضوی

می متالز - جلسه ستاد تنظیم بازار استان خراسان رضوی با حضور دبیر ستاد تنظیم بازار در استان خراسان رضوی برگزار شد و بر ضرورت بهره گیری از تمامی ظرفیت‌ها و بکارگیری همه همه ابزار های موجود جهت تنظیم بازار استان تاکید شد.
بکارگیری همه ابزارها و ظرفیت های ملی و استانی در تنظیم بازار/ اجرای سیاست های تسهیل کننده توسعه صادرات در استان خراسان رضوی

http://www.shatanews.ir//parameters/mimt/modules/cdk/upload/content/news/172410/IMG-20200722-WA0010.jpg

به گزارش می متالز، محمدرضا کلامی در این جلسه با اشاره به تاثیر گذاری شاخص های کلان اقتصادی در برخی نوسانات قیمتی اقلام کالایی گفت: اصل تامین مکفی کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم همواره در دستور کار ویژه ستاد تنظیم بازار کشور است.

وی افزود: در شرایط پیچیده و تشدید تحریم ها و همچنین محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، یکی از توفیقات ستاد تنظیم بازار کشور و کارگروه‌های استانی، تامین مناسب کالاهای مورد نیاز مردم در مراکز عرضه و فروشگاه‌های سراسر کشور بوده است.

سرپرست معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: تصمیمات ستاد تنظیم بازار همواره با سیاست های دولت و وزارت صمت برای توسعه صادرات غیر نفتی همسو بوده است و سعی می‌شود روند تصمیم‌گیری‌ها مبتنی بر سیاست‌های حمایتی حوزه صادرات باشد.

کلامی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مسائل و مشکلات مرتبط با صادرکنندگان و حمایت از صادرات غیرنفتی گفت: تسهیل امور در این حوزه در واقع به جهش واقعی تولید منجر می‌شود و با افزایش درآمدهای ارزی کشور، شرایط برای تامین مناسب تر مواد اولیه و کاهش هزینه های تولید و به تناسب آن قیمت تمام شده محصولات مهیا می شود.

گفتنی است؛ در این جلسه که با حضور مقامات استانی برگزار شد، تصمیماتی در خصوص تامین برخی کالاهای ضروری مثل برنج و شکر مورد نیاز استان خراسان رضوی اتخاذ شد.

همچنین مقرر شد، با هدف حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی استان، سازمان توسعه تجارت ایران با دعوت از اتاق بازرگانی خراسان رضوی و سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین تشکل های مرتبط، تصمیمات لازم را برای تسهیل صادرات از استان خراسان رضوی اتخاذ نماید.

عناوین برگزیده