تاریخ: ۲۴ تير ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۱۳۱
کد خبر: ۱۱۸۷۱۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

امروز هم ابلاغیه ای برای قیمت‌گذاری فولاد صادر نخواهد شد

می متالز - یک منبع آگاه به ایراسین گفت: وزارت صمت با توجه به لزوم تصمیم گیری کارشناسی در خصوص قیمت‌گذاری برای ضرایب زنجیره فولاد امروز هم ضرایب قیمتی را اعلام نخواهد کرد.
امروز هم ابلاغیه ای برای قیمت‌گذاری فولاد صادر نخواهد شد

به گزارش می متالز، با توجه به اینکه التهاب به وجود آمده در بازار کنسانتره و گندله از التهاب محصولات نهایی فولاد بیشتر شده است، از این رو مجلس شورای اسلامی سرپرست وزارت صمت و معاونت امور معادن وزارت صمت را برای ارائه گزارش به مجلس شورای اسلامی فراخوانده است.

در واقع التهابات به وجود آمده در 3 ماه اخیر سبب شده تا دلالانی که کنسانتره و گندله در اختیار داشتند از فروش آن و عرضه در بازار خودداری کنند و منتظر اعلام قیمت‌های جدید از سوی معاونت معدنی بمانند، همین باعث شده تا قیمت این محصول به صورت ساعتی افزایش پیدا کند. در شرایط فعلی نیز محتکرهای گندله و کنسانتره نیز علاقه مند هستند که قیمت‌ها هرچه زودتر اعلام شود تا بتوانند مجصولات احتکار شده خود را با سرعت به فروش برسانند.

این موضوع در حالی مطرح می شود که طی 4 ماه گذشته جلسات متعددی برای تعیین قیمت زنجیره فولاد برگزار شد اما نتیجه ای حاصل نگردید. اصرار سنگ آهنی ها با افزایش ضرایب قیمتی از یکسو و مخالفت فولادی ها با بالارفتن قیمتها در این مدت سبب شده تا توافقی بین طرفین صورت نگیرد.

چرا که بر اساس بررسی و مطالعات کارشناسی شده از سوی صنعتگران فولاد، در شرایط فعلی و با احتساب ضرایب 16درصدی کنسانتره و 23.5 درصدی گندله و 50درصدی آهن اسفنجی قیمت تمام شده فولاد روبه افزایش رفته و در صورتی که ضرایب تغییر پیدا کنند منجر به افزایش شدید قیمت‌ها در بازار خواهد شد و در نهایت روی بسیاری از بخشها همچون بازار مصرف کننده نهایی اثرات منفی خواهد گذاشت.

عناوین برگزیده