تاریخ: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۴۲
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۱۱۸۸۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مدرسی خیابانی و اسماعیلی دو گزینه احتمالی وزارت صمت

می متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس در رابطه با گزینه‌های احتمالی وزارت صمت، گفت: علاوه بر مدرسی خیابانی که در حال حاضر سرپرست این وزارتخانه است، دکتر اسماعیلی که دو دوره عضو کمیسیون صنایع بودند و الان معاون وزیر هستند به عنوان گزینه احتمالی وزارت صمت مطرح هستند.
مدرسی خیابانی و اسماعیلی دو گزینه احتمالی وزارت صمت

به گزارش می متالز، حجت الله فیروزی در خصوص تصمیمات کمیسیون صنایع و معادن مجلس در جهت تامین کالاهای مورد نیاز مردم، اظهار کرد: شاید نگاه مردم اینگونه باشد که ایده‌های مجلس که در جهت حل مشکلات معیشتی و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی آنها مطرح می‌شود چه زمانی قرار است محقق شود. متاسفانه یکی از مشکلات ما این است که با کارها و تصمیمات عجولانه در بسیاری از مواقع به کشور زیان می‌زنیم؛ به عنوان مثال وقتی قرار است در حوزه‌های مختلف خصوصا حوزه‌های اقتصادی تصمیماتی اتخاذ کنیم باید تاثیرات این تصمیم را در حوزه های مختلف بررسی و بعد تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

او در ادامه افزود: عمر زیادی از مجلس یازدهم نگذشته است و کمیسیون های تخصصی تازه شروع به کار کرده‌اند و اگر این اجازه را به کمیسیون ها و به مجلس بدهند که کار را به صورت تخصصی تر بررسی کنند، قطعا به نتایج بهتری خواهیم رسید. دیپلماسی اقتصادی از اولویت‌های مهم کمیسیون است و چون صادرات، مکمل بخش تولید است، کمیته مشترکی بین ما و وزارت خارجه برای پیشبرد این امر تشکیل شده است؛ در بحث خودرو هم کمیته مشترکی با خودروسازها و قطعه سازها تشکیل دادیم که کل زنجیره را بررسی کنیم و ببینیم عوامل و مشکلات این حوزه کجا است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با انتقاد از اداره شدن وزارت صمت توسط سرپرست، گفت: وزارت صمت که یکی از وزارتخانه‌های اساسی کشور است با سرپرست اداره می شود درحالی که برای وزارتخانه ای با این اهمیت که حاصل تجمیع چند وزارتخانه است باید سریع تر وزیر معرفی شود تا بتوانیم در خصوص مشکلات این وزارتخانه از او سوال داشته باشیم اما چون الان با سرپرست اداره می‌شود لذا به لحاظ قانونی نمی توانیم از او سوال کنیم. لذا اگر دولت هر چه زودتر وزیر پیشنهادی را معرفی کند، نظارت مجلس هم می‌تواند معنادار تر شود.

نماینده مردم فسا در خصوص گزینه های احتمالی وزارت صمت خاطرنشان کرد: ما در حال رایزنی هستیم که دولت هر چه سریع تر وزیر پیشنهادی را معرفی چون بخش عمده مشکلاتی که جامعه درگیر آن است خصوصا در نیازهای اساسی مردم و تنظیم بازار در حوزه وزارت بازرگانی قرار دارد و متاسفانه سوداگری‌ها در این حوزه هم بسیار زیاد شده است و انحرافات و تخلفاتی وجود دارد که حتما باید در حوزه وزارت بازرگانی به عنوان تنظیم کننده بازار رصد شود. علاوه بر مدرسی خیابانی که در حال حاضر سرپرست وزارت صمت هستند، نام دکتر اسماعیلی معاون صنایع معدنی وزیر هم که دو دوره عضو کمیسیون صنایع بودند و الان معاون وزیر هستند به عنوان گزینه های احتمالی وزارت صمت مطرح است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد