تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۱۱۹۱۷۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان:

انتقاد از وضعیت اشتغال در کرمان/ حق مردم از معادن گرفته نمی شود

می متالز - رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان ضمن انتقاد از وضعیت اشتغال در کرمان گفت: نیاز اشتغال کرمان نباید از استان های دیگر تامین شود.
انتقاد از وضعیت اشتغال در کرمان/ حق مردم از معادن گرفته نمی شود

انتقاد از وضعیت اشتغال در کرمان/ حق مردم از معادن گرفته نمی شود

به گزارش می متالز، شهباز حسن‌پور صبح شنبه در نشست مشترک مجمع نمایندگان استان کرمان با شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان بیان داشت: مهمترین مساله و دغدغه ما بحث معیشت مردم است لذا ادارات استان باید در این رابطه حساسیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه تأمین کالاها و مایحتاج مردم باید توسط سازمان صمت تضمین شود، افزود: وضعیت تأمین لاستیک، سیمان و … در استان کرمان مناسب نیست اگر این مشکلات برطرف نشود برای حمل و نقل کالاها در استان با مشکل مواجهه می‌شویم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود به معادن استان کرمان اشاره کرد و گفت: از وضعیت معادن در استان گلایه دارم و معتقدم که مردم حق خود را از معادن دریافت نکرده‌اند.

حسن‌پور تصریح کرد: باید معدن جایگزین نفت شود و اعتقاد داریم که نفت بلای جان کشور شده است، بنابراین امسال محور کار را بر مبنای معادن کوچک و زود بازده می‌گذاریم ضمن اینکه کرمان بهشت معادن کشور است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی یادآور شد: نرخ بیکاری کشور تا پایان سال گذشته ۱۰.۷ درصد بوده در حالی که در استان کرمان ۱۱.۳ درصد بوده ضمن اینکه متولی اصلی اشتغال در استان کرمان ادارات صمت و اداره کار و رفاه اجتماعی هستند که باید در این خصوص با جدیت با یکدیگر همکاری کنند.

حسن‌پور با گلایه از وضعیت اشتغال استان کرمان اظهار کرد: ما در استان شرکت‌های بزرگ مادر تخصصی مثل فولاد داریم و نباید نیاز اشتغال کرمان از استان‌های دیگر تأمین شود.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: بیش از هزار عضو هیئت علمی در استان کرمان داریم همچنین مثل فولاد، سنگ آهن، مس و … در استان کرمان هستند اما یک مرکز تخصصی نداریم بنابراین باید دانشکده فولاد در استان کرمان راه‌اندازی شود و این یک موضوع زیربنایی است.

وی یادآور شد: ۲۵ درصد گرد و غبار از جازموریان است لذا درخواست داریم که یک مرکز نمایندگی محیط زیست نه تنها در جنوب بلکه در جازموریان استقرار یابد.

حسن‌پور گفت: طی سال گذشته ۴۰ درصد ارتقا جهش تولید را در استان شاهد بودیم که نشان‌دهنده مشارکت مردم در همه زمینه‌ها است.

عناوین برگزیده