تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۰۲
بازدید: ۱۳۵
کد خبر: ۱۲۰۰۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی در جوابیه ای اعلام کرد:

رایزنی شرکت سپرده گذاری مرکزی با بانک ها و شرکت های کارگزاری برای رفع مشکلات سهامداران عدالت

می متالز - روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی در جوابیه ای، اعلام کرد: در راستای افزایش شفاف سازی و رفع مشکلات سهامداران عدالت، رایزنی هایی با بانک ها و شرکت های کارگزاری انجام شده است تا آنها پاسخگوی سوالات فروشندگان ۳۰ درصد از سهامداران عدالت باشند.
رایزنی شرکت سپرده گذاری مرکزی با بانک ها و شرکت های کارگزاری برای رفع مشکلات سهامداران عدالت

به گزارش می متالز، روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی در جوابیه ای  اعلام کرد: در راستای افزایش شفاف سازی و رفع مشکلات سهامداران عدالت، رایزنی هایی با بانک ها و شرکت های کارگزاری انجام شده است تا آنها پاسخگوی سوالات فروشندگان 30 درصد از سهامداران عدالت باشند تا پاسخگویی به این افراد بهبود یابد که متن کامل به شرح ذیل است؛

سردبیر محترم خبرگزاری خانه ملت

با سلام و احترام؛

برخی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر اظهارنظرهایی در خصوص تاخیر در پرداخت وجوه حاصل از فروش سهام عدالت کرده اند که شرکت سپرده گذاری مرکزی در راستای شفاف سازی و آگاهی این نمایندگان محترم و تنویر افکار عمومی مطالبی را تقدیم می کند.

اولویت نخست شرکت سپرده گذاری مرکزی، بانک‌ها و شبکه کارگزاری در فروش سهام عدالت، حفاظت و صیانت از دارایی‌های مشمولان سهام عدالت است تا از سوء استفاده‌های احتمالی در این زمینه جلوگیری شود به طوری که هیچ فردی غیر از خود سهامدار، امکان سفارش گذاری برای فروش سهام را نداشته باشد.

از سوی دیگر، احراز هویت مشمولان سهام عدالت تنها از طریق ارائه شماره شبای بانکی و تلفن همراه به نام خود فرد انجام می شود، لذا دقت و حساسیت بالایی نسبت به نحوه شناسایی مشتریان در این زمینه اعمال می شود و ممکن است در این رهگذر سفارش عده ای از افراد هنوز نهایی نشده باشد و یا اینکه آنها سفارش خود را گذاشته اند اما هنوز فروشی انجام نشده است.

بر اساس آخرین آمارها، حدود دو میلیون و 100 هزار نفر درخواست فروش 30 درصد سهام عدالت خود را ثبت کرده اند که تاکنون سهام بیش از یک میلیون ودویست هزار نفر به فروش رفته و سایر درخواست ها نیز یا در فرایند فروش قرار دارد و یا اینکه شماره شبای بانکی و یا تلفن همراه سهامداران به تایید مراجع ذیصلاح نرسیده است.

همچنین در راستای افزایش شفاف سازی و رفع مشکلات سهامداران عدالت، رایزنی هایی با بانک ها و شرکت های کارگزاری انجام شده است تا آنها پاسخگوی سوالات فروشندگان 30 درصد از سهامداران عدالت باشند تا پاسخگویی به این افراد بهبود یابد.

با اعلام مراتب از کلیه مشمولین سهام عدالت درخواست می‌کنیم حتی الامکان سهام خود را برای بلند مدت نگهداری نمایند ولی تلاش ما بر این است که اگر کسی قصد فروش داشت با احراز هویت مطمئن سهامدار فرایند فروش را برایش تسهیل کنیم.

امیدواریم با ورود بانک ها و شرکت های کارگزاری به فرایند پاسخگویی به سهام عدالت، مشکلات افرادی که با نقص مدارک روبرو هستند، هر چه سریعتر برطرف شود و این افراد نیز بتوانند سهام مورد نظر خود را فروخته و وجه حاصل از فروش سهام عدالت خود را در اسرع وقت دریافت کنند.

روابط عمومی شرکت سپرده گذاری مرکزی

عناوین برگزیده