تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۱۲۰۰۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ضرر ناکارآمدی شرکت‌های فولادی را نباید مردم متحمل شوند

می متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه مدل قیمت‌گذاری سنگ‌ آهن باعث رانت شده گفت: مردم نباید ضرر ناکارآمدی شرکت‌های فولادی را متحمل شوند.
ضرر ناکارآمدی شرکت‌های فولادی را نباید مردم متحمل شوند

به گزارش می متالز، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با محمدجواد فدائی استاندار و معاونان استاندار کرمان اظهار داشت: در ماه‌های پایانی دولت قرار داریم و کشور تقریبا از نیمه دوم سال وارد فضای انتخاباتی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیگیری اولویت‌های استان کرمان باید از الان انجام شود و قطعا الان این پیگیری‌ها نتیجه می‌دهد گفت: لازم است تا استاندار در دو سرفصل پروژه‌های مهم استان به تفکیک شهرستانی را به نمایندگان اعلام کند تا نمایندگان آنها را پیگیری کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ظرفیت بالای معدنی در استان کرمان در برخی شهرستان‌ها قفل شده است افزود: فعال‌سازی معادن بسیار اهمیت دارد و از ظرفیت مجمع نمایندگان استان در این ارتباط استفاده شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان چند ماه است که معاون اقتصادی استانداری ندارد و باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود گفت: مدیران استان تا آخرین لحظه موظف و مکلفند در راستای مسئولیتی که دارند به مردم خدمت کرده و پاسخگوی مردم و خون شهدا باشند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه وضعیت معین‌های اقتصادی در استان کرمان مشخص نیست و بعضی از آنها اعلام کردند که تعهدی نداریم افزود: مردم اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسند و ما هم هیچ اعتقادی به جناح‌های سیاسی نداریم.

وی با بیان اینکه امروز جریان انقلابی در کشور حاکم است و همه تحت امر ولایت فقیه هستند گفت: بعضی‌ها حرفشان از ولایت است اما در عمل هیچ تعهدی ندارند.

نماینده مردم شهرستان‌های کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: عدم مطالبه‌گری مردم باعث شده بعضی از بنگاه‌های اقتصادی در استان کرمان به مسئولیت اجتماعی خود عمل نکنند و بعضی‌ها اعتقادی ندارد.

وی با بیان اینکه مصوبات شورای معادن استان کرمان مبنی بر برگشت حق مردم از حقوق معادن باید با جدیت پیگیری شود و ما از حق مردم کوتاه نمی‌آئیم گفت: مدل قیمت‌گذاری سنگ‌آهن قابل قبول نیست و باعث رانت شده است.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه از آن طرف هم فولاد گران تحویل مردم داده می‌شود تصریح کرد: مردم نباید ضرر ناکارآمدی شرکت‌های فولادی را متحمل شوند.

وی با بیان اینکه بازار تحت تاثیر مشکلات اقتصادی کشور است گفت: همجواری استان کرمان با استان‌های مرزی یک ظرفیت است و باید از آن استفاده شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ذخایر استراتژیک استان باید مورد توجه قرار گیرد و گزارش موجودی انبارها به نمایندگان داده شود افزود: جلوگیری و توقف حاشیه‌نشینی در استان کرمان مورد تاکید مجمع نمایندگان استان است.

وی با بیان اینکه از ساماندهی حاشیه‌نشینان در استان حمایت می‌کنیم گفت: حدود 100 هزار نفر حاشیه‌نشین در شهر کرمان وجود دارد که امیدواریم به سرعت ساماندهی شوند.

در این جلسه عفت شریعتی نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: استان کرمان یک استان شاخص در زمینه‌های مختلف در کشور است.

وی با بیان اینکه باعث افتخار است که رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی کرمانی است و باید از این ظرفیت استفاده شود گفت: همکاری قوه مقننه با قوه مجریه بیشترین تاثیرگذاری را در جامعه دارد و ما به‌عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی آماده همکاری هستیم.

نماینده مردم شهرستان‌های زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی مردم مشکلات خود را با ما در میان می گذارند و نیازهای خود را می‌گویند افزود: 99 درصد درخواست‌های مردم امورات اجرایی زندگی آنها از آب آشامیدنی تا اشتغال است.

عناوین برگزیده