تاریخ: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۵۶
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۱۲۰۶۳۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

نداشتن اخلاق اقتصادی سبب ظهور سلاطین سکه و فولاد در کشور است

می متالز - مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: با اخلاق اسلامی و اخلاق اقتصادی صحیح کسی سلطان سکه و فولاد و لاستیک نمی شود.
نداشتن اخلاق اقتصادی سبب ظهور سلاطین سکه و فولاد در کشور است

نداشتن اخلاق اقتصادی سبب ظهور سلاطین سکه و فولاد در کشور است

به گزارش می متالز، حجت‌الاسلام محمدرضا صالحیان در جمع اصحاب رسانه شهرستان لنجان اظهار کرد: ریشه رسانه و خبرگزاری در عاشورا و مکتب شیعه بوده و باید از این ظرفیت منحصر به فرد به نحو احسن استفاده کرد.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان خاطرنشان کرد: رسانه‌های ما باید به دنبال فرهنگ‌سازی صحیح در ترویج سبک زندگی اسلامی و آموزه‌های دینی باشند، البته هستند افراد خیلی معدودی که تنها به دنبال هیاهو در رسانه هستند.

وی با بیان اینکه در کل کشور بیش از ۹۰۰ نماز جمعه و در استان اصفهان در ۹۰ نقطه نماز جمعه اقامه می‌شود، اظهار کرد: وقتی نماز جمعه در مکانی اقامه می‌شود در واقع پرچم اسلام در آن برافراشته می‌شود، البته ما در دوران و ادیان پیامبران پیشین هم نماز داشتیم اما نماز جمعه هدیه ویژه و ممتاز خداوند سبحان به رسول اکرم حضرت محمد (ص) بود.

صالحیان با تأکید بر اینکه ملاک پذیرش بسیاری از امور حضور و پذیرش نماز جمعه است، تصریح کرد: در نماز جمعه شاهد برگزاری یک دانشگاه و کلاس‌های معرفتی، اخلاقی و بصیرتی هستیم برای تمام افرادی که شاید در طول هفته فرصت مطالعه نداشتند.

وی حضور مسؤولان و دولتمردان در نماز جمعه را ضروری دانست و افزود: اگر در جامعه شاهد حضور سلاطین متعدد در زمینه‌های فساد هستیم این به خاطر نبود اخلاق اقتصادی در میان آنان است وگرنه با اخلاق اسلامی و اخلاق اقتصادی صحیح کسی سلطان سکه و فولاد و لاستیک نمی‌شود.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه نماز جمعه تنظیم‌کننده فکر، روحیات و اخلاق مردم است، متذکر شد: دین اسلام یک دین میانه‌رو بوده که با افراط و تفریط مخالف است و در قالب آموزه‌های اصیل به دنبال کمال آدمی است.

وی در ادامه به ویژگی یک نماز جمعه پرداخت و تشریح کرد: نماز جمعه هم باید مولد سرمایه‌های انسانی و اجتماعی باشد و هم بتواند این سرمایه‌ها را حفظ کند.

صالحیان جوان و جوان‌گرایی را از دیگر ویژگی‌های نماز جمعه برشمرد و خاطرنشان کرد: جوان‌گرایی مؤلفه‌ای است که می‌تواند موتور محرکه فعال در کشور باشد و ائمه جمعه و ستادهای نماز جمعه نباید از این نعمت بی‌بهره و یا غافل باشند.

مسؤول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اصفهان افزود: در بسیاری از موارد به جای سخنرانی پیش از خطبه‌ها می‌توان نشست‌های تخصصی با حضور جوانان نخبه و فعال برگزار کرد، خب همین موضوع سبب احیاء نقش جوانان در جوامع شده و می‌تواند برکات خوبی را به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به شرایط بحرانی کشور در ایام کرونا یادآور شد: در شرایطی که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش برنامه‌ها دینی در مساجد بودیم اما در مقابل همین مساجد و مصلی ها به پایگاهی برای رزمایش مواسات و همدلی تبدیل شد و کمک‌های معیشتی قابل توجهی بین مردم توزیع شد.

صالحیان با توجه به برگزاری میز خدمت در نماز جمعه‌ها اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که سبب می‌شود جامعه آسیب ببیند، اختلاف بین مسؤولان و فاصله آنان از مردم است که با برنامه‌هایی نظیر میز خدمت شاهد یک جمع صمیمی و یکدل در جهت حل مشکلات مردم هستیم.

عناوین برگزیده