تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۴۲
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۱۲۱۰۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اتحادیه اروپا آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه تجاری کرد

می متالز - اتحادیه اروپا در حال بررسی وضع تعرفه ۲۵ درصدی بر حدود ۳.۵ میلیارد دلار کالای وارداتی از آمریکاست.
اتحادیه اروپا آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه تجاری کرد

به گزارش می متالز به نقل از رویترز، منابع آگاه در اتحادیه اروپا گفتند، این اتحادیه در حال بررسی وضع تعرفه 25 درصدی بر حدود 3.5 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از آمریکاست تا در صورت وضع تعرفه های سنگین بر واردات فولاد و آلومینیوم اروپا به آمریکا از سوی دولت ترامپ آنها را به اجرا بگذارد.

کمیسیون اورپایی گفته پاسخ «قاطعانه ای» به پیشنهاد دولت آمریکا مبنی بر وضع تعرفه های 25 و 10 درصدی بر فولاد و آلومینیوم وارداتی خواهد داد. اتحادیه اورپا خاطر نشان کرده که با کشورهای دیگر در سازمان تجارت جهانی برای به چالش کشیدن این اقدام دولت ترامپ همراهی خواهد کرد و اقدامات تضمینی ای مشابه آنچه قبلا در سال 2002 اتخاذ شده بود، را به کار خواهد بست تا در صورت وضع تعرفه های مذکور از سوی دولت آمریکا، فولاد و آلومینیومی که قبلا به آمریکا صادر می شد به بازار اروپا سرازیر نشود.

منابع اروپایی همچنین گفتند، اقدامات متقابل بیشتری نیز در حال بررسی است تا به صورت مشخص «موازنه مجدد» تجاری بین آمریکا و اتحادیه اروپا برقرار نماید.

آمریکا ادعا می کند که این تعرفه ها را به بهانه تامین امنیت ملی خود به اجرا می گذارد، اما اتحادیه اروپا معتقد است نیازمندی های نظامی دولت آمریکا تنها 3 درصد از کل تولیدات آمریکایی را شامل می شود و این اقدامات در واقع سیاستی حمایت گرایانه و با هدف تقویت موضع رقابتی کارخانجات آمریکایی در مقابل رقبای خارجی اتخاذ می شود.

ارزش صادرات فولاد اتحادیه اروپا به آمریکا در سال 2017، بالغ بر 5.3 میلیارد یورو (6.53 میلیارد دلار) و ارزش صادرات آلومینیوم نیز 1.1 میلیارد یورو بوده است.

فهرست محصولات آمریکایی مشمول این تعرفه های تلافی جویانه قرار است هفته آینده به کشورهای اتحادیه اروپا ارائه شود تا به تایید این کشورها برسد.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!