به گزارش می متالز، به منظور افزایش راندمان کاری، سیر روان قطارها و رفع موانع ترافیکی در محور شرق _ یزد _ اصفهان، عملیات زیرسازی خطوط ایستگاه چادرملو به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر وبا ۸ هزار مترمکعب خاکریزی طبق نقش مصوب اداره کل خط و سازه های فنی راه آهن جمهوری اسلامی ایران پایان یافت و در آینده نزدیک عملیات روسازی آن آغاز میشود.
تغییر ایستگاه مبادله از جندق به چادرملو، حذف توقف قطارها در جندق، افزایش بهرهوری، کاهش زمان فرآیند مبادله قطارها، ارتقاء ایمنی و سیر روان قطارهای محور شرق _اصفهان و بالعکس از دیگر مزایای طرح مذکور می باشد.
ایستگاه چادرملو یکی از پرترافیک ترین مبادی بارگیری در منطقه محسوب می شود که نقش مؤثری در عملکرد این اداره کل دارد.
در این راستا بالغ بر ۵۵ درصد عملکرد راه آهن یزد را به خود اختصاص داده و روزانه حدود ۴۵۰ واگن از این محور به وزن ۴۰ هزار تن مواد معدنی و کنسانتره از چادرملو به کارخانجات ذوب آهن اصفهان، مبارکه، فولاد اهواز، گندله سازی و بخشی نیز جهت صادرات به بندرعباس حمل میشود.
شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین تولیدکننده سنگ آهن کشور است که از سال گذشته با بهره برداری از واحدهای فولادی توانست زنجیره تولید را از سنگ آهن تا محصولات نهایی تکمیل کند.