تاریخ: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۳۰
بازدید: ۱۷۵
کد خبر: ۱۲۱۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
شاخص کل توان عبور از ۲ میلیون واحد را ندارد‌

سهام پالایشی و پتروشیمی مثبت می‌شود

می متالز - مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس اظهار کرد: در روزهای اخیر نشانه‌هایی از احتمال رشد شاخص و عبور از مرز 2 میلیون واحد دیده شده است، بنابراین احتمال می‌رود در روزهای آینده سهام بزرگ نظیر پالایشی و پتروشیمی مثبت شود
سهام پالایشی و پتروشیمی مثبت می‌شود

به گزارش می متالز، محمدرضا الهی‌فرد گفت: با توجه به اینکه شاخص کل بورس به مقاومت سنگین و روانی در محدوده  ۱،۹۶۰،۰۰۰ تا ۲،۰۰۰،۰۰۰ واحدی واکنش نشان داده وارد فاز اصلاح شده، این شاخص چند روزی است که در محدوه ۲،۰۰۰،۰۰۰ در حال نوسان است البته در چند روز گذشته نشان داده شد که ۱،۹۰۰،۰۰۰کف حمایتی خوبی برای شاخص کل است.

وی افزود: برخی فعالان بازار بورس معتقدند با توجه به ابهام‌های ایجاد شده درباره عرضه صندوق دارا دوم و همچنین تمایل دولت برای متعادل شدن بازار؛ شاخص کل توان عبور از عدد ۲ میلیون واحدی را ندارد‌، دو مسئله دیگری که این روزها بازار را تحت فشار قرار داده‌اند، مرحله دوم آزادسازی ۳۰ درصدی سهام عدالت و افزایش سهام شناور شرکت‌های بزرگ به ۲۵ درصد است.

مدیرعامل کارگزاری سی‌ولکس درباره اثر این دو موضوع بر وضع بازار سرمایه عنوان کرد: بی‌شک این دو رخداد سبب افزایش میزان عرضه سهام در بازار می‌شود. به‌طور کلی، ورود شاخص کل به سطح ۲ میلیون سخت هست، اما اگر دولت شفاف‌سازی لازم را انجام دهد، احتمال ورود شاخص به محدوده یادشده وجود دارد.

الهی فرد در پایان با بیان احتمالات رشد دوباره شاخص در روزهای آینده یادآورد شد: طی روزهای اخیر نشانه‌هایی از احتمال رشد شاخص و عبور از مرز ۲،۰۰۰،۰۰۰ واحد دیده شده است بنابراین احتمال می‌رود در روزهای آینده سهام بزرگ نظیر پالایشی و پتروشیمی مثبت شود و سبب رشد شاخص و بازار شود.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد